|
کدخبر: 314155

سن بازنشستگی | حقوق بازنشستگان | تامین اجتماعی | احمدی نژاد

ریشه‌های ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی / دولت احمدی نژاد مقصر است؟

یک پژوهشگر و صاحبنظر اقتصادی درباره ریشه‌های ورشکستگی صندوقهای بازنشستگی که منجر له افزایش سن پتیان شد، گفت: از اوایل دهه ۸۰ به بعد مجموعه ای از اشتباهات در زمینه تصمیم گیری برای صندوق‌های بازنشستگی اتفاق افتاد.

اقتصاد

 

 

پوریا بختیاری در مورد مشکلات صندوق بازنشستگی بیان کرد: مسیری که مجلس برای تغییر قوانین مربوط به صندوق بازنشستگی پیش گرفته، مسیر بدی نیست اما زمانی که قانون بازنشستگی روی ۲۵ سال در نظر گرفته شد باید صدای معترضین شنیده می‌شد، نه حالا.

وی افزود: اگر در گذشته عقل سلیمی بود نیازی نبود که اکنون بخواهیم ۳۵ سال را برای بازنشستگی در نظر بگیریم گرچه این اقدام هم موقت است چرا که تا سال ۱۴۳۰ جمعیت سالمند کشور ۱۹ میلیون نفر خواهد بود و صندوق ها پاسخگوی آن نخواهندبود.

بختیاری ادامه داد: مشابه این اتفاق در یونان رخ داد و درنهایت این کشور مجبور شد جزایر خود را بفروشد؛ زمزمه هایی که گاهی درخصوص فروش جزایری مثل کیش و قشم می‌شنویم نیز به این موضوع بی ارتباط نیست.

او درباره سیاستهای غلط دولت احمدی‌نژاد در این رابطه گفت: برای مثال بعضی مشاغل که جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شدند را در این دسته قرار دادند و یا اینکه سن بازنشستگی را پایین آوردند که ریشه همه این تصمیمات، افزایش درآمد نفتی بود.

منبع: خبر فوری
  • رضا ارسالی در

    احمدی نژاد کجا بود تقصیر هویدا است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها