|
کدخبر: 324411

ایران و اسرائیل / اسرائیل و فلسطین / شرکت سامسونگ

جنگ کار دست اسرائیل داد / داد این شرکت درآمد

به دلیل رکود اقتصادی و ادامه جنگ در منطقه غزه، شرکت "سامسونگ نکست" تصمیم گرفته است فعالیت‌های خود را در اراضی اشغالی متوقف کرده و به خارج از منطقه منتقل نماید.

اقتصاد جنگ کار دست اسرائیل داد / داد این شرکت درآمد

شرکت "سامسونگ نکست"، شاخه نوآوری شرکت کره‌ای سامسونگ، به کارمندان خود اعلام کرده است که فعالیت‌های خود در شهر تل آویو را تعطیل خواهد کرد.

این شرکت در ایمیلی به کارمندانش اعلام کرد دفتر آمریکایی، مسئولیت مشتریان منطقه‌ای و سرمایه‌گذاری‌ها را در پروسه‌ای که تا پاییز اتفاق می‌افتد، برعهده می‌گیرد و منابع و توصیه‌ها را برای این تیم فراهم خواهد کرد.

این تصمیم در پی موج مشکلات برای اقتصاد رژیم صهیونیستی از جمله بخش فناوری، از زمان حملات هفتم اکتبر و جنگ در غزه گرفته شد.

جنبش «بایکوت، قطع سرمایه‌گذاری و تحریم‌ها» که خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی‌های حقوق بشر است، اعلام کرد این اقدام، نشانه قوی دیگری از تضعیف شدید اعتماد به اقتصاد رژیم صهیونیستی است.

قبل از جنگ غزه، صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بود اصلاحات قضایی جنجالی که اعضای بخش فناوری رژیم صهیونیستی به آن معترض شده بودند، می‌تواند تاثیر منفی روی رشد اقتصادی این رژیم داشته باشند.

هشدارها درباره رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در غزه، ادامه یافته و اقتصاد این رژیم در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، بر مبنای سالانه، حدود ۲۰ درصد رشد منفی پیدا کرد.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در ژانویه برای حمایت از کسب و کارها و خانوارها در طول جنگ، نرخ‌های بهره را کاهش داد.

آژانس اعتبارسنجی فیچ اعلام کرد دورنمای رتبه مالی رژیم صهیونیستی همچنان منفی خواهد ماند.

بر اساس گزارش نیو عرب، شرکت «سامسونگ نکست» اعلام کرد این تصمیم منعکس کننده ترکیبی از عواملی نظیر مسیر مالی و طولانی شدن جنگ و تشدید آن است.

آیا این تعطیلی تاثیری بر فعالیت‌های شرکت در کره‌جنوبی خواهد داشت؟

تعطیلی فعالیت‌های شرکت "سامسونگ نکست" در تل آویو احتمالاً تأثیری مستقیم بر فعالیت‌های شرکت در کره‌جنوبی نخواهد داشت. به عنوان یک شاخه نوآوری، شرکت "سامسونگ نکست" معمولاً به صورت مجزا و مستقل از دیگر واحدهای سازمانی سامسونگ در سراسر جهان عمل می‌کند. بنابراین، تعطیلی فعالیت‌های در یک شهر خاص، به طور مستقیم تأثیری بر فعالیت‌های کلی شرکت در کره‌جنوبی نخواهد داشت. البته، این موضوع ممکن است با توجه به شبکه و همکاری‌های داخلی شرکت، اثرات جانبی محدودی را بر روی بخش‌های دیگر سامسونگ در کره‌جنوبی داشته باشد.

 

شرکت "سامسونگ نکست" در کره‌جنوبی با تیم‌ها و واحدهای مختلف سامسونگ همکاری می‌کند. این همکاری‌ها شامل تیم‌های تحقیق و توسعه، طراحی و مهندسی، تولید و ساخت، بازاریابی و فروش، واحدهای مربوط به محصولات الکترونیکی، تلفن همراه، تلویزیون، لوازم خانگی، نمایشگرهای نسل بعدی و سایر فعالیت‌های مرتبط می‌شود. این همکاری‌ها به منظور توسعه و بهبود فناوری‌ها و محصولات سامسونگ صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها