|
کدخبر: 318133

سپاه پاسداران/حادثه تروریستی/کرمان

آخرین جزئیات حملات سپاه به مقر تروریست های حادثه کرمان

صبح امروز محل تجمع فرماندهان حادثه اخیر کرمان و راسک، توسط سپاه پاسداران بمباران شد.

سیاست آخرین جزئیات حملات سپاه به مقر تروریست های حادثه کرمان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی ساعتی پیش خبر داد.

در پی عملیات موشکی ساعتی پیش علیه مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه، اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر؛ به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهد، گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.

سایر اهداف منهدم شده اعلام خواهد شد.

«وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۳ خود از موشک باران و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

 به نقل از سپاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۳ از هدف قراردادن و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق با موشکهای بالستیک در عملیات ساعاتی پیش خبر داد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ»

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی- امت بزرگ اسلام

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.

به ملت عزیزمان اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان ادامه خواهد یافت.

«وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ»

مقام‌های آمریکایی می‌گویند به تأسیسات این کشور در شمال عراق حمله‌ای صورت نگرفته است.

مقام‌های آمریکایی ادعاهای رسانه‌ای درباره حملات به تأسیسات مورد استفاده واشنگتن در منطقه کردستان عراق را رد کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بامداد سه‌شنبه از موشک‌باران و انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در منطقه خبر داد.

سپاه پاسداران اعلام کرد: در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در بخش‌هایی از منطقه در نیمه‌امشب با موشک‌های بالستیک سپاه هدف قرار گرفت و منهدم شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه دیگر از انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی ساعتی پیش خبر داد.

‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانه ای خود نیز از موشک باران و انهدام مقر موساد در منطقه کردستان عراق خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داده هیچ‌کدام از  تأسیسات آمریکایی در حمله موشکی به اربیل هدف قرار نگرفته و تلفاتی هم در میان آمریکایی‌ها وجود ندارد.

پایگاه ائتلاف آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل قرار داد و بارها توسط مقاومت اسلامی عراق هدف قرار گرفته است.

یک منبع امنیتی عراقی هم به شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی گفته ترافیک هوایی در اربیل متوقف شده و حملات بسیار سنگین بوده است.

او همچنین گفته هشت مقر در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل هدف قرار گرفته است.

این منبع امنیتی نیز خبر داده در پی این حملات اعضای ائتلاف آمریکایی و یا نظامیان آمریکایی کشته نشده‌اند.

منابع محلی از حمله موشکی بامداد سه‌شنبه ایران به مقرهای تروریستی در ادلب سوریه و انهدام آن‌ها خبر دادند.

منابع محلی در سوریه از هدف قرار گرفتن مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شمال‌غرب سوریه خبر دادند.

ساعتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هدف قرار گرفتن مقرهای موساد در شمال عراق و همچنین انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات تروریستی در راسک و کرمان خبر داد.

شبکه المیادین به نقل از منابع محلی گزارش داده سپاه پاسداران به مناطق تحت اشغال تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» یا همان «جبهه النصره» سابق در استان ادلب سوریه حمله کرده است.

منابع المیادین می‌گویند موشک‌های ایرانی مقرهای «حزب اسلامی ترکستانی» در ادلب را هدف قرار داده‌اند.

آن‌ها همچنین می‌گویند این حملات به کمپ‌های آموزشی، پشتیبانی لجستیکی و یک مقر پزشکی این گروه تروریستی انجام شده است.

منابع المیادین همچنین خبر داده‌اند منطقه‌ای که هدف قرار گرفته، جایی بوده که «داعش خراسان» در آنجا آموزش دیده‌ و سپس توسط آمریکایی‌ها به افغانستان و پس از آن به مرزهای ایران برای اقدامات تروریستی منتقل شده بودند.

این منابع گفته‌اند موشک‌های استفاده‌شده، موشک‌های نقطه‌زن بالستیک بوده‌اند که مقرهای اصلی حزب ترکستانی را منهدم کرده‌اند.

پیشتر، یک مقام عراقی به شبکه ای‌بی‌سی گفته بود حملات سنگین ایران، هشت موضع در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داده است.

مقام‌های آمریکایی به رویترز گفته‌اند در پی این حملات به تاسیسات یا نظامیان آمریکایی آسیبی وارد نشده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی به حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق، واکنش نشان داد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه اقدام سپاه پاسداران ایران در انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در عراق با موشک‌های بالستیک را محکوم کرد.

در این بیانیه‌ که در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: آمریکا، قویا، حملات (نیمه‌شب دوشنبه) ایران در اربیل را محکوم کرده و به خانواده کشته‌شدگان تسلیت می‌گوید.

میلر با نادیده گرفتن حملات متجاوزانه اخیر این کشور به همراه انگلیس علیه یمن و اثر ثبات‌زدای حضور نظامی مداخله‌جویانه آن در منطقه، حملات موشکی ایران که آن را بی‌ملاحظه می‌خواند را محکوم کرد و مدعی شد که این حملات ثبات عراق را تضعیف می‌کند.

وی افزود: از دولت عراق و تلاش‌های دولت منطقه‌ای کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره حملات به مقر تروریست‌ها در عراق اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.»

سپاه پاسداران در اطلاعیه جداگانه‌ای نیز درباره انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر؛ به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با مطرح کردن ادعاهایی به حملات سپاه علیه مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در عراق واکنش نشان داد.

«مسرور بارزانی»" نخست‌وزیر اقلیم کردستان با وجود عملی نشدن تعهدات امنیتی عراق در توافق با ایران به حملات موشکی سپاه پاسداران ایران علیه مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل واکنش نشان داد و از دولت عراق خواست که قاطعانه علیه آنچه «حملات بزدلانه» سپاه پاسداران ایران می‌خواند، اقدام کند.

 

شبکه روداو با بیان این مطلب گزارش کرد که بارزانی مدعی شد این حمله «نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان» بود.

 

او در بیانیه‌ای گفت: از دولت فدرال در بغداد می‌خواهم موضعی اصولی در قبال نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان اتخاد کند.

 

بارزانی همچنین گفت: از جامعه جهانی هم می‌خواهم در مواجهه با این حملات مکرر علیه مردم اقلیم کردستان سکوت نکنند.

 

او بیان کرد در چند روز آتی، با شرکایشان در جامعه بین المللی برای متوقف کردن این حملات همکاری خواهند کرد.

 

اظهارات بارزانی در پی این مطرح می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره حملات به مقر تروریست‌ها در عراق اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.»

پیش از این یک مسئول عراقی ارشد در شورای امنیت ملی این کشور گفت که برخی موانع همچنان بر سر راه توافق امنیتی ایران و عراق وجود دارد از جمله اینکه برخی گروه‌های کُرد تجزیه‌طلب هنوز حاضر به عقب‌نشینی و یا تحویل سلاح خود نشدند.

این مقام عراقی که با «العربی الجدید» گفت‌وگو می‌کرد و خواستار عدم فاش شدن نامش شده بود، تاکید کرد: گروه معارض تجزیه‌طلب به پایگاه‌های جدیدی واقع در جاده کرکوک در جنوب اربیل و همچنین برخی دیگر در سلیمانیه منتقل شدند. آن‌هایی که به مقرهای جدید انتقال داده شده‌اند و سلاح خود را تحویل داده‌اند افرادی از احزاب کرد تجزیه‌طلب و خانواده‌های آن‌ها هستند و بخشی از این احزاب که غالبا ملی‌گرایان و کمونیست‌های کرد هستند و وابسته به گروهک‌های پژاک، حدک و خبات به شمار می‌روند همچنان در مناطق صعب العبور پنهان شده‌اند و قبول نمی کنند که سلاح خود را به بغداد تحویل دهند و یا عقب‌نشینی کنند.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که موشک‌های ایرانی در حمله به مقر تروریست‌ها در سوریه مسافت ۱۲۳۰ کیلومتری را طی کردند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند موشک‌های بالستیکی که ایران به سمت شمال غرب سوریه شلیک کرد، مسافت هزار و ۲۳۰ کیلومتر را طی کردند.

به نقل از المیادین، این رسانه‌ها گزارش دادند  این اولین بار است که ایران موشک‌های عملیاتی با این مسافت شلیک کرد.

پیش از این، پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه شب دوشنبه خبر داد.

ئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام شب گذشته سپاه پاسدران علیه جریانات متجاوز و تروریستی نشان داد که امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران مهمترین دغدغه و اولویت نیروهای مسلح ماست.

محمدصالح جوکار با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  علیه متجاوزان به امنیت کشور، بیان کرد: نکته اولی که این عملیات دارد، اقتدار اطلاعاتی و امنیتی کشور ماست که دقیقا حرکت های تروریستی را در اطراف مرزهای خود رصد کرده و به آنها پاسخ می دهد. این اشراف اطلاعاتی که نیروهای مسلح ما دارند، خودش یک برتری و اقتداری را به کشور ما می بخشد. دیدیم که این مراکز به طور دقیق شناسایی شد و مورد هدف قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی از دشمنان کار جاسوسی انجام داده و دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند اما فکر می‌کنند که رصد نمی‌شوند. اقدام شب گذشته سپاه پاسدران در وهله اول نشان داد که امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران مهم ترین دغدغه و اولویت نیروهای مسلح ما است.

نماینده مردم  یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دومی که این عملیات داشت، این بود که هشداری به دشمنان داده شد و به نوعی انتقام خون شهدا بود البته این به منزله اتمام کار نیست بلکه تازه نقطه شروع کار است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که سرکوب دقیق ریشه ها و عوامل تروریستی باید صورت گیرد فلذا این روند ادامه خواهد داشت تا جریان تروریستی در سطح منطقه ریشه کن شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی گفت: در هیچ موقعیت زمانی ما شاهد چنین وحدتی در سطح غرب آسیا بین جبهه مقاومت نبودیم. حرکت های انقلابی که در عراق، سوریه، فلسطین و یمن انجام می شود، بینظیر است. این قدرت از ایجاد وحدت حول محور ولایت ایجاد شده است. حتی ما شاهد هستیم که در درون فلسطین هیچ گاه چنین وحدتی نبوده است و این وحدت درونی بود که رژیم صهیونیستی را شکست داده است.

جوکار در پایان تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را انجام می دهد تا حماس را نابود کند اما تا به امروز به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است. رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی چنان سردرگم شده است که هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. وحدت جبهه مقاومت عامل اصلی و پیشران پیروزی ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بامداد امروز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور سه اطلاعیه، از موشک‌باران و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق، انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه و انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اسرائیل باید بدانند که با بسیج گروهک‌هایی مانند داعش و سایر گروهک‌های تروریستی نمی‌توانند در داخل خاک ما اقدامات خرابکارانه انجام داده و سپس در امان بمانند.

ولی‌الله بیاتی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  علیه متجاوزان به امنیت کشور، بیان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران، قدرت پیشگیرانه است. جمهوری اسلامی هیچ گاه آغاز کننده عملیاتی نبوده است مگر اینکه تهدید شده یا اقدامات خرابکارانه در داخل کشور ما انجام شده است.

وی ادامه داد: اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد، از جنبه های مختلف قابل بررسی و تحلیل است. در ماه های اخیر اقدامات خرابکارانه توسط داعش و برخی از گروهک های معاند در داخل خاک کشور ما انجام شد که جمهوری اسلامی نمی‌توانست سکوت کند و باید به این جنایتکاران درس عبرت می داد و یکی از اهداف عملیات سپاه، پاسخی دندان شکن به عوامل داعش و سایر معاندان بود.

وی در ادامه اظهار کرد: ما کشوری هستیم مقتدر با تجهیزاتی مانند موشک که قطعا برای حفظ امنیت کشور خود از هرچه در توان داریم بهره خواهیم برد. آمریکا و اسرائیل باید بدانند که با بسیج گروه هایی مانند داعش و سایر گروهک های تروریستی نمی توانند در داخل خاک ما خرابکاری انجام داده و سپس در امان بمانند. جمهوری اسلامی ایران به هر شکلی که صلاح بداند انتقام خون شهدای خود را خواهد گرفت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها