|
کدخبر: 317866 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز

بیش از ۹هزار میلیارد اعتبار برای پروژه های فرهنگی/ انس و الفت با رسانه ها برقرار است

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه نشست خبری و دیدار با خبرنگاران به برخی مسائل پیش رو و همچنین بخشی از کارنامه وزارت ارشاد اشاره کرد.

سیاست بیش از ۹هزار میلیارد اعتبار برای پروژه های فرهنگی/ انس و الفت با رسانه ها برقرار است

مهدی اسماعیلی با تبریک به مناسبت آغاز ماه رجب  گفت: امیدوار هستیم ماه رجب و ماه شعبان ذخیره خود را جمع آوری کنیم و وارد ماه رمضان شویم.

وی افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انس و الفت با رسانه ها برقرار است. ما کار خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمانی آغاز کردیم که کشور درگیر بیماری و ویروس کرونا بود و فعالیت های فرهنگی و هنری تحت تاثیر قرار گرفته بود. کرونا تمام جوانب به ویژه اقتصاد و معیشت فرهنگ و هنر را تحت تاثیر قرار داده بود که باید نسبت به این موضوع چاره جویی می کردیم.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از گذر از کرونا، با یک فتنه فرهنگی همراه شدیم. در این ایام که آماده برگزاری رویدادهای مهم کشور بودیم با تهدیدات مهم که اساس فعالیت های فرهنگی کشور را هدف قرار داده بود همراه شدیم. بدخواهان ایران به دنبال خاموشی چراغ فرهنگ و هنر در ایران بودند و ما توانستیم از این گذرگاه عبور کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما به دنبال عادی سازی فعالیت های فرهنگ و هنر بودیم و به همین دلیل وارد دوره رونق شدیم. لازم به ذکر است که امروز دوره پر رونقی داریم. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین حکمران فرهنگ، برنامه هایی را داریم. در حوزه معیشت و رفاه اهالی فرهنگ و هنر، قدم هایی را برداشته ایم. بیمه اصحاب فرهنگ و هنر با قوت، به عدد چند برابری نسبت به قبل رسیده است.

وی گفت: در حوزه اعتبارات فرهنگی، در طول سفرهای رئیس جمهور، نزدیک به ۹هزار میلیارد تومان اعتبارات جدید برای افتتاح طرح های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده ایم و مهم ترین مجموعه های فرهنگی را در کشور افتتاح کرده ایم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها