|
کدخبر: 311865

گزارش گسترش نیوز از روز دوم سفر رئیسی به کردستان؛

ابراهیم رئیسی وارد سقز شد

‌رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر استانی خود به کردستان، صبح امروز ‌وارد سقز شد.

سیاست ابراهیم رئیسی وارد سقز شد

۱۰:۳۰/ سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه بعد از گذشت ۱۴ سال با حضور رئیس‌جمهور در شهر مرزی بانه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، همزمان با دومین روز از سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان و ورود به این شهرستان، سالن ۱۲۰۰ نفری بانه با حضور وزیر ورزش، مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و رئیسی امید را در دلِ جوانان مرزنشین زنده کرد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان در این رابطه گفت: سالن یک‌هزار و ۲۰۰ نفری، یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی کردستان در شهرستان مرزی بانه است که عملیات ساخت آن سال‌ها پیش آغاز و اکنون آماده بهره‌برداری شده است.

رییسی-کردستان

آمنه غلام‌ویسی افزود: کلنگ این پروژه ورزشی با حضور مسئولان وقت در سال ۱۳۸۸ بر زمین زده شده و پس از برآورد هزینه‌ها و ارائه نقشه‌های عملیاتی، ساخت آن در اوایل سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با ۴ هزار و یکصد مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۷ هزار و یکصد مترمربع احداث شده و از همان اوایل آغاز عملیات ساخت با مشکل کمبود بودجه مواجه شد و بعد از گذشت ۱۰ سال حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در این دولت مورد توجه قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با وعده تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام استان، این پروژه در دستور کار دولت قرار گرفت و دولتمردان با اهتمام ویژه و اختصاص بودجه‌های ضربتی روند احداث آن را به شیوه چشمگیری سرعت بخشیدند و امیدها به تکمیل آن در دل جوانان زنده شد.

رئیس‌جمهور پس از این در دیدار مردمی با مردم صحبت می‌کند و سپس سد امیرآباد-رمشت را به بهره‌برداری خواهد رساند.

بهره‌برداری ازسد چراغ ویس سقز

۰۹:۴۰/ سد چراغ ویس سقز بعد از گذشت ۱۳ سال با حضور رئیس‌جمهور رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، همزمان با دومین روز سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان؛ سد چراغ ویس سقز صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در حاشیه این آئین اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر سقز از سال ۱۳۸۹ شروع شده و اکنون بعد از گذشت ۱۳ سال رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: سد چراغ ویس و مدول دوم تصفیه خانه شماره ۲ شهرستان سقز از جمله پروژه‌های مهم هستند که در این سفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

چراغ-ویس

وی ارزش فعلی این دو پروژه که کام مردم سقز را شیرین خواهند کرد، ۲ هزار و ۶۴۵ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: خط انتقال ۳۲ کیلومتری با ظرفیت تصفیه خانه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در سال ۱۴۰۰ افتتاح و اکنون مدول دوم تصفیه خانه نیز به ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان افزود: حجم کل مخزن سد چراغ ویس در تراز نرمان ۵۸.۸۲ میلیون متر مکعب است که افزون بر تأمین آب شرب، آب مورد نیاز حوزه صنعت و کشاورزی شهرستان را نیز تأمین می‌کند

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این سد، پنج هزار هکتار اراضی پایاب سد به آبی تبدیل و برای هزار و ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

آریانژاد اعلام کرد: سد عباس آباد و ایستگاه پمپاژ دائم بوئین بانه، بهره برداری از ۲۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران مریوان و آبگیری سد امیرآباد از پروژه‌های دیگر است که امروز با حضور آیت الله رئیسی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

سد چراغ ویس با هسته رسی در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان سقز در استان کردستان واقع شده است. این سد در دهستان میرده قرار داشته و منبع آب آن از رود زرینه‌رود و شاخه اصلی آن رودخانه سقز با نام محلی چم سقز تامین می‌شود. این رودخانه‌ها از کوهستان‌های مابین منطقه سقز و بانه سرچشمه می‌گیرد.

افتتاح رسمی فرودگاه سقز با ورود رئیسی

۹:۲۰/ در دومین روز سفر رئیس‌جمهور به کردستان، فرودگاه ۱۸۰ هکتاری سقز به عنوان بزرگ ترین پروژه عمرانی استان کردستان پس از ۲۷ سال انتظار‌ با ورود ‌رئیس‌جمهور به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی در ۱۸۰ هکتار گستره و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت پایانه به اتمام رسیده است.

حدود یک و نیم میلیون نفر از شهر‌های شمالی استان کردستان از جمله بانه، سقز، دیواندره و شهر‌های جنوبی آذربایجان غربی همانند بوکان، شاهین دژ، تکاب، مهاباد، سردشت و پیرانشهر از خدمات رفت و آمد هوایی بهره‌مند خواهند شد.

۹:۰۰/ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز جمعه در دومین روز از سفرش به استان کردستان و برای بهره برداری از فرودگاه سقز وارد این شهر شد.در این سفر قرار است چند طرح وزارت نیرو از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بوئین به شهرستان مرزی بانه انجام شود.رئیسی در ادامه در بانه با مردم نیز دیدار خواهد داشت و سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفره این شهر را هم افتتاح می‌کند.

فرودگاه-سقز

چشم مردم سقز به فرودگاه روشن می‌شود

دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان، پس از سال‌ها انتظار شاهد تکمیل و بهره‌برداری فرودگاه سقز خواهند بود.حدود ۲۷ سال از آغاز مطالعات پروژه احداث فرودگاه سقز می‌گذرد، پس از چند سال وقفه، از سال ۱۳۹۶ پروژه احداث فرودگاه سقز با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شد.

پس از عملیات جهادی و تخصصی که پیرو دستور ویژه رئیس دولت سیزدهم مبنی بر بهره‌برداری از فرودگاه سقز انجام شد، این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی با ۱۸۰ هکتار مساحت و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت ترمینال به اتمام رسیده است.

باند فرودگاه سقز ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول دارد و ۴۵۰ متر تاکسی وی، دو هزار و ۵۰۰ متر مساحت پارکینگ، یک هزار و ۳۰۰ متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان‌ پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها