|
کدخبر: 311823

گزارش گسترش نیوز از سفر رئیسی به استان کردستان

جزئیات سفر رئیسی به کردستان / اعتبار ۳۵ هزار میلیاردی برای انجام پروژه ها

رئیسی گفت: در سفر به کردستان ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کار توسعه‌ای و طرح‌هایی که در استان انجام شده هزینه شده است و اعتبارهای بیشتری هم برای طرح‌های نیمه تمام اختصاص می یابد و مسکن، بیکاری و معیشت مردم از نکات مهم و مورد توجه دولت است.

سیاست جزئیات سفر رئیسی به کردستان / اعتبار ۳۵ هزار میلیاردی برای انجام پروژه ها

رئیس جمهور صبح پنجشنبه در بدو ورود به سنندج در فرودگاه این شهر، مورد استقبال نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، روحانیون اهل سنت و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

کردستان استان فرهنگ، وفاداری و ایستادگی در مقابل دشمنان است

سید ابراهیم رئیسی  در بدو ورود به فرودگاه سنندج و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اینکه به استان کردستان سفر کرده ام خوشحالم.

رییس جمهور همچنین اظهار کرد: کردستان استان شهدا، جانباران و ایثارگران و چهره های ماندگار و مفاخر نه فقط برای این استان بلکه برای تمام ایران اسلامی است و امروز امنیت این استان مدیون تلاش و مجاهدت مردان و زنانی است که این استان را از لوث وجود گروهک‌ها پاکسازی کردند و زمینه توسعه یافتگی و کار و تلاش را برای استان فراهم نمودند.

آیت الله رئیسی به دور اول سفر خود به استان کردستان اشاره کرد و گفت: در دور اول سفر، ضرورت‌ها شناسایی و اقداماتی در نقاط مختلف استان آغاز شد که بسیاری از این طرح‌ها اجرایی شده و به دست توانای جوانان و مدیران باکفایت بخش قابل توجهی از طرحها به ثمر نشسته و بخشی نیز در دست اجراست.

رییس جمهور اظهار کرد: در دور دوم نیز مصوبات دور اول پیگیری شده و مواردی که جزو اولویت هاست و باید انجام شود در دستور کار قرار می گیرد، ضمن اینکه در این سفر به دنبال به ثمر نشستن طرح ها و پروژه ها هستم.

وی یادآور شد: با تلاش ها و پیگیری های مدیران از جمله نماینده مقام معظم رهبری و علمای شیعه وسنی، استاندار و نمایندگان استان در کنار مردم انجام بسیاری از کارها سهل و آسان شده است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: در این سفر نیز در برخی از شهرها حضور یافته و در بخشی از پروژه ها بازدید و جلسه ای با مدیران برای یک گام بلند در جهت توسعه یافتگی استان و رفع مشکلات مردم این منطقه که بسیار مردمان متدین و پایبند به مبانی و اصول انقلاب هستند، برگزار می شود.

استخر مجموعه ورزشی کارگران بهاران سنندج افتتاح شد

مجموعه فرهنگی‌ورزشی کارگران بهاران سنندج در چهار پروژه شامل زمین چمن مصنوعی، مجموعه سرپوشیده چند منظوره، هتل و استراحتگاه کارگران و استخر و حمام سنتی در زمینی به مساحت ۳۶ هزار متر مربع احداث شده است.

استخر این مجموعه ورزشی با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال در سفر امروز «سیدصولت مرتضوی» به کردستان افتتاح شد.

افتتاح

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور افتتاح طرح توسعه مجموعه ورزشی کارگران سنندج، افتتاح گاوداری یک‌هزار رأسی دیواندره، جلسه با نخبگان شهرستان و بازدید از کارخانه لاستیک بارز با همراهی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت وارد سنندج شد.

راه‌آهن سنندج به مرز باشماق متصل می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به تحقق آرزوی دیرینه مردم کردستان با افتتاح راه آهن همدان به سنندج، گفت: این خط راه آهن به مرز باشماق مریوان نیز متصل می‌شود.

وی تاکید کرد: این خط هم باید به خطوط ریلی بین المللی و ترانزیت کامل شود و امکان حمل مسافر و حمل بار از این طریق نیز انجام گردد.

اولین قطار سنندج - همدان عازم تهران شد

اولین قطار سنندج روز پنجشنبه پس از بهره برداری از پروژه عظیم راه آهن سنندج - همدان با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور عازم تهران شد.

کلان پروژه راه آهن سنندج - همدان، پس از ۱۸ سال همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان به بهره برداری رسید و امید به توسعه در حوزه‌های مختلف را در دل مردمان این دیار زنده کرد.

رئیس جمهور وارد میدان آزادی سنندج شد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه در ادامه سفر به استان کردستان پیش از ظهر امروز در هوای سرد پاییزی برای دیدار با مردم سنندج وارد میدان آزادی این شهر شد و مورد استقبال گرم مردم این شهر قرار گرفت.

رئیس جمهور  در جمع مردم استان کردستان در میدان آزادی سنندج اظهار کرد: کردستان استان، صفا و وفا با مردمانی سخت کوش است و خداوند متعال را سپاسگذارم از اینکه در جمع باشکوه شما زنان و مردان، دختران و پسران و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم هستم.

وی افزود: امروز شرایطی را می گذارنیم که برای شما مردم و همه مسلمانان و مردم عالم رنج آور است، شرایطی که دشمنان اسلام برای مردم غزه دشمننان اسام پیش آوردند، مردمی که می خواهند از خانه و کاشانه و وطن دفاع کنند و مقاومت و ایتسادگی را برگزدیدند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهونیسم حکومتی است که اساس آن بر کشتار و تجاوز قرار گرفته و حکومتی جعلی است، اضافه کرد: بسیاری از ملت ها و کشورهای دنیا به حقانیت مواضع جمهوری اسلام ایران پی بردند و به برکت خون شهدای فلسطین و شهدای اقصی نقاط ایران اسلامی بیدار شدند و فهمیدند دوست و دشمن کدام است.

رئیسی ادامه داد: مردم بیدار و با بصیرت کردستان پیشمرگان کُرد مسلمان و زنان و مردان سلحشور این دیار همواره در مقابل شعارهای توخالی و تجزیه طلبان و معاندان ایستادگی کرده و می کنند.

وی اضافه کرد: مردم شهرها و روستاهای استان کردستان افتخار دارند که این مرز و بوم را در مقابل دشمنان حفظ کرده اند، ضمن اینکه امنیت این سرزمین، مرهون خون شهدا است و وحدت و انسجام بین سنی و شیعه مدیون مجاهت مجاهدان و ایستادگی مردان و زنان با بصیرت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این وحدت و امنیت بسیار بارارزش است، گفت: فعالیت و کار در این استان به خوبی در حال انجام است و وضعیت و شرایط در شهر و روستا به برکت انقلاب متفاوت از قبل شده است و دانش آموزان و دانشجویان و دانش پژوهان می توانند به پدران، مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان مراجعه کنند وضعیت شهرها و روستاها قبل از انقلاب و امروز را جویا شوند.

کاهش آمار بیکاری در کردستان

رئیس جمهور افزود: تابستان امسال آمار بیکاری نسبت به یک دهه گذشته کاهشی شده است و امیدواریم مسئولان استانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری حتی یک روز را هم غنیمت بشمارند.

وی ادامه داد: در این سفر ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کار توسعه‌ای و طرح‌هایی که در استان انجام شده هزینه شده است و اعتبارهای بیشتری هم برای طرح‌های نیمه تمام اختصاص می یابد و مسکن، بیکاری و معیشت مردم از نکات مهم و مورد توجه دولت است.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: دولت مساله معیشت و زندگی مردم را در اولویت قرارداده است و با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، شیطنت‌ها و اقدام‌های دشمنان شبانه‌روز در تلاش هستیم تا مشکلات کاهش یابد.

وی گفت: یقین داریم مردم کردستان همچنان که تاکنون درخشیده‌اند پس از این نیز با تلاش جوانان غیور این راه همچنان پیموده خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: بسیار خوشحالم که امروز در جمع مردم کردستان هستم و تمایل داشتم در همه شهرهای استان حضور پیدا می کردم اما امکان رفتن به همه شهرها نیست و امروز زمینه برای دیدار با مردم و دیدن مشکلات آنها فراهم شده است و باید از نزدیک مسائل را دید و دنبال کرد و برای رفع آنها تلاش کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها