|
کدخبر: 311781

خبر فوری ترکیه برای ایران/ رئیسی واکنش نشان داد؟

وزیر امور خارجه در نشست مطبوعانی مشترک با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در آنکارا گفت: در صورت ادامه جنگ، وضعیت این گونه نخواهد ماند و مقاومت اقدامات غافلگیرانه دیگری را مورد تصمیم قرار می‌دهد و شرایط به گونه دیگری خواهد بود.

سیاست خبر فوری ترکیه برای ایران/ رئیسی واکنش نشان داد؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نشست مطبوعانی مشترک با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در آنکارا گفت: در صورت ادامه جنگ، وضعیت این گونه نخواهد ماند و مقاومت اقدامات غافلگیرانه دیگری را مورد تصمیم قرار می‌دهد و شرایط به گونه دیگری خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در آینده نزدیک کمیسون عالی مشترک دو کشور ایران و ترکیه برگزار می‌شود و رییس جمهور ایران در آینده نزدیک به دعوت رییس‌جمهور ترکیه به آنکارا سفر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های خود در روز گذشته با اسماعیل هنیه مقام ارشد حماس در قطر گفت: مقامات حماس به ما اعلام کردند که در نتیجه بمباران مناطق امن در غزه از جمله بیمارستان ها تاکنون  ۵۰ تن از اسرایی که در اختیار حماس بوده‌اند بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت عدم توقف فوری نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه منطقه به سمت اتخاذ تصمیمی بزرگ و تعیین کننده بسیار نزدیک خواهد شد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست خبری  در همین راستا گفت: در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت خارج شدن منطقه از کنترل تمام طرف‌ها و گسترش ابعاد جنگ ، به صورت مستقیم متوجه آمریکا و اسرائیل و دیگر حامیان  این رژیم است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هممچنین گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد برگزاری سران کشورهای اسلامی و عربی در ارتباط با تحولات اخیر و توقف فوری جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم غزه باشیم.

امیرعبداللهیان  همچنین با بیان این که قطعا در پایان این جنگ پیروزی از آن مردم  فلسطین خواهد بود، گفت: ضروری است که حقوقدانان کشورهای  اسلامی مقدمات برگزاری دادگاه جنایتکاران جنگی صهیونیستی و کسانی که در کشتار غیرنظامیان مشارکت داشته‌اند را فراهم کنند.

وی افزود: تشکیل دادگاه جنایتکاران جنگی در راستای تحقق صلح و ثبات باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها