|
کدخبر: 311419

آمریکا آب پاکی را روی دست اسرائیل ریخت

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس گفت: ما مطلقا هیچ قصد و برنامه‌ای برای اعزام نیروهای رزمی به اسرائیل یا غزه نداریم، ختم کلام.

سیاست آمریکا آب پاکی را روی دست اسرائیل ریخت

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس گفت: ما مطلقا هیچ قصد و برنامه‌ای برای اعزام نیروهای رزمی به اسرائیل یا غزه نداریم، ختم کلام.

هریس که در جلسات اطلاعاتی و تماس‌های تلفنی در مورد «بحران خاورمیانه» شرکت داشته، به رویکرد دولت جو بایدن پایبند مانده است؛ او دوباره در مورد «حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود» سخن راند و در عین حال خواستار «حمایت از غیرنظامیان» شد.

او گفت: «براساس اکثر برآوردها، حداقل ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته شدند. اسرائیل بدون هیچ گونه سوالی حق دفاع از خود را دارد. با این حال، بسیار مهم است که میان حماس و فلسطین تلفیقی وجود نداشته باشد. فلسطینی‌ها سزاوار اقدامات برابر در حوزه امنیت و ایمنی، حق تعیین سرنوشت و عزت هستند و ما کاملا واضح گفته‌ایم که قوانین جنگی باید رعایت شود و کمک‌های بشردوستانه در جریان است.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با رهبران جهان درخواست‌های خود را برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش داده است. او روز یکشنبه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهوری مصر در مورد نیاز به ادامه جریان کمک‌ها به غزه صحبت کرد و بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان تاکید کرد.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه به دنبال عملیات فلسطینی‌ها موسوم به طوفان الاقصی باعث به شهادت رسیدن هزاران غیرنظامی فلسطینی و بدتر شدن بحران انسانی در این منطقه تحت‌محاصره شده است. کمک‌ها به کندی وارد می‌شوند و غیرنظامیان، از جمله صدها آمریکایی، قادر به خروج نیستند. در حالی که برخی از کمک‌ها به غزه راه یافته است، کارمندان کمک‌های بشردوستانه می‌گویند که این کسری از چیزی است که برای ۲.۲ میلیون نفری که تحت‌محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی و مصر در این منطقه جمع شده‌اند، لازم است.

همچنین در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد گسترش درگیری به خارج از غزه، کامالا هریس همچنین هشدارهای بایدن به ایران را تکرار کرد که در این تحولات مداخله‌ای نداشته باشد. او گفت: «نکنید. یک کلمه. خیلی سرراست.»

در بخش دیگری از مصاحبه با سی‌بی‌اس، هریس سوالاتی در مورد احتمال عدم حضور بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ را رد کرد و گفت زمانی برای گمانه‌زنی در مورد اینکه کدام دموکرات ممکن است جایگزین او شود، وجود ندارد.

او گفت: «من قصد ندارم در این فرضیه نظریه‌پردازی کنم، زیرا جو بایدن بسیار سرزنده است و برای انتخاب شدن دوباره در انتخابات شرکت می‌کند.»

او گفت: «من از افراد مختلف، چیزهای متفاوتی می‌شنوم. اما بگذارید این را به شما بگویم که من روی این کار متمرکز هستم. واقعا همینطور هست. دموکراسی ما در جریان است. و من، صادقانه بگویم، زمانی که رئیس جمهوری داریم که برای انتخاب شدن دوباره نامزد می‌شود، زمانی برای بازی‌ با کلمات ندارم. همین.»

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها