|
کدخبر: 309496

رئیس جمهور: حس خوبی در فارس وجود دارد

رئیس جمهور صبح امروز در آیین واگذاری زمین برا ی توسعه طرح نهضت ملی مسکن در سلطان آباد شیراز بیان کرد: مسکن از ضرورت‌های زندگی امروز مردم بویژه جوانان است و در دولت سیزدهم با اولویت دنبال می‌شود.

سیاست رئیس جمهور: حس خوبی در فارس وجود دارد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز در آیین واگذاری زمین برا ی توسعه طرح نهضت ملی مسکن در سلطان آباد شیراز بیان کرد: مسکن از ضرورت‌های زندگی امروز مردم بویژه جوانان است و در دولت سیزدهم با اولویت دنبال می‌شود و راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا دسترسی مردم به مسکن را بهبود بخشند و در این مسیر زمین، تسهیلات و مصالح را برای ساخت مسکن فراهم کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای افرادی مانند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که خود توان ساخت مسکن را ندارند، ساخته و به آنها تحویل می‌شود، از همت استانداران و مدیران بنیاد مسکن، راه و شهرسازی سراسر کشور بویژه استان پهناور فارس با 32 شهرستان قدردانی کرد و افزود: تلاش خوبی در بخش‌ها و شهرها شکل گرفته و اکنون حس خوبی برای تامین مسکن در فارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساخت چند واحد مسکونی را نمی‌توان نهضت نامید اما در این طرح تامین زمین برای ساخت مسکن در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود طوری که تامین زمین تنها در استان فارس در نهضت ملی تولید مسکن برابر با تامین زمین مسکن مهر در سراسر کشور است، تصریح کرد: در این سفر به فارس 10 هزار واحد مسکونی را واگذار می‌کنیم و از تبسم و خرسندی مردم خشنودیم.

رئیسی با بیان اینکه 30 هزار قطعه زمین نیز برای ساخت مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود،  گفت: با همت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها تلاش می‌شود تا واحدهای نیمه تمام فارس را تا نیمه نخست سال آینده تکمیل و واگذار کنیم. و طرح نهضت ملی مسکن را به گونه‌ای دنبال کنیم که بخش مهمی از نیاز مردم برطرف شود.

مهدرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز ‌با بیان اینکه به گواه آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، نرخ رشد بخش مسکن و ساختمان در بهار پارسال منفی بود در حال که امسال به مثبت چهار رسیده است، یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت زمین و مسکن را عرضه بیشتر دانست و گفت: در همه کالاها از جمله زمین و مسکن هرچه عرضه بیشتر باشد قیمت کنترل شده‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ‌در هشت سال قبل از دولت سیزدهم یک انباشتگی تقاضا در بخش مسکن داشتیم و به گواه آمارها عرضه حداقل بود و یک پیک قیمتی تجربه کردیم که این یک اتفاق ناگوار بود، تصریح کرد: ‌همه تلاش خود را می‌کنیم که هم در بخش زمین، هم در بخش الحاق به محدوده های شهری، هم در بخش روستایی عرضه قابل توجهی باشیم تا در کنار پاسخ به متقاضیان، قیمت بازار را هم کنترل کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها