|
کدخبر: 199122

رئیسی:واکسیناسیون قابلیت افزایش تا دو میلیون دز را دارد

جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنج شنبه درحضور رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه موضوعاتی از جمله روند واردات واکسن، تسریع در واکسیناسیون و از سرگیری فعالیت ها و همچنین اعمال محدودیت های هوشمند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیاست داخلی رئیسی:واکسیناسیون قابلیت افزایش تا دو میلیون دز را دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این جلسه با قدردانی از اقدامات و تلاش های انجام شده برای مقابله و مهار موج پنجم کرونا، از محقق شدن ۴ گام تحولی در مقابله با این بیماری و فراهم شدن بستر لازم برای تحقق گام‌های بعدی خبر داد.

رئیس جمهور تحول در تولید واکسن داخلی را به عنوان اولین گام دانست و گفت: تولید واکسن داخلی از جمله واکسن فخرا، رازی و توسعه خطوط تولید واکسن برکت با تسریع در صدور مجوزهای قانونی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شتاب گرفته است.

رئیسی با اشاره به تحول در واردات واکسن به عنوان گام دوم اظهار داشت: واردات واکسن در روزهای گذشته سرعت قابل توجهی پیدا کرده است و در این زمینه به حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن رسیده‌ایم.

رئیسی خاطرنشان کرد: تسریع در واکسیناسیون به گونه‌ای که روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است، گام تحولی سوم می‌باشد و این واکسیناسیون قابلیت افزایش تا دو میلیون دوز را نیز دارد.

رئیس جمهور اقدامات انجام شده در حوزه غربالگری و اجرای طرح شهید سلیمانی را گام تحولی چهارم دانست و اظهار داشت: در این زمینه سپاه، بسیج، هلال احمر و سایر دستگاهها اقدامات ارزشمندی انجام دادند و این اقدامات همچنان باید تداوم داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه با تحقق ۴ گام تحولی، مقدمات لازم برای برداشته شدن گام‌های بعدی فراهم شده است، اظهار داشت: امروز مقدمات لازم برای بازگشایی مراکز علمی، آموزشی و مدارس به عنوان گام پنجم و نیز کاهش محدودیت برای فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها با جایگزینی محدودیت‌های هوشمند به عنوان گام ششم مهیا شده است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر