|
کدخبر: 309355

خبر فوری قالیباف برای معلمان/ این افراد برگشت به کار خوردند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص بحث معلمان بنده از ابتدا این موضوع را پیگیری کردم. در همان روزهای ابتدایی بر اساس آماری که بنده به دست آوردم حدود ۲۳ هزار کلاس دچار مشکل بود اما بر اساس گزارشی که ساعت ۱۰ شب گذشته از وزیر گرفتم و با توجه به آخرین مصوبه‌ای که برای بازگشت بکار بازنشستگان داشتیم و بدهی‌هایی که پرداخت شد اکنون حدود ۳۰۰۰ کلاس درس با مشکل مواجه هستند که وزیر قول داده‌اند ظرف دوروز آینده مشکل این کلاس‌ها حل شود.

سیاست خبر فوری قالیباف برای معلمان/ این افراد برگشت به کار خوردند

شهباز حسن پور در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی بخشی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به حوزه صنایع کشور مربوط می شد، بیان کرد: برخی از موادی که در لایحه برنامه ذکر شده است بر روی آن کار کارشناسی صورت نگرفته است. ما باید بر روی مشکلات اساسی کشور در لایحه برنامه تمرکز کنیم. در برخی از مواد که در اینجا ذکر شده مانند حوزه قیمت گذاری و نظارت نیازمند چندین ماه کار کارشناسی است که باید به صورت طرح یا لایحه در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد اما اکنون ظرف دو دقیقه به این احکام رای داده می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر بحث سه شنبه‌های نظارتی یک ابتکار بسیار خوبی است که از سوی رئیس مجلس به راه انداخته شد اما اکنون با آغاز بررسی لایحه برنامه هفتم در صحن مجلس بحث نظارت کنار رفته است. اکنون که یک ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد در مدارس حوزه انتخابیه کلاس‌های زیادی هستند که هنوز معلم ندارند. انتظار می‌رود از آقای لطیفی دعوت شود تا در جلسه‌ای در این خصوص به نمایندگان توضیح دهد.

حسن پور خطاب به رئیس مجلس گفت: از سوی دیگر در حوزه سیاست خارجی نیز شما اشاره کردید که رایزنی‌ها شروع شده است اما باید این رایزنی در تمام سطوح برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی ادامه داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر حسن پور بیان کرد: در خصوص بحث معلمان بنده از ابتدا این موضوع را پیگیری کردم. در همان روزهای ابتدایی بر اساس آماری که بنده به دست آوردم حدود ۲۳ هزار کلاس دچار مشکل بود اما بر اساس گزارشی که ساعت ۱۰ شب گذشته از وزیر گرفتم و با توجه به آخرین مصوبه‌ای که برای بازگشت بکار بازنشستگان داشتیم و بدهی‌هایی که پرداخت شد اکنون حدود ۳۰۰۰ کلاس درس با مشکل مواجه هستند که وزیر قول داده‌اند ظرف دوروز آینده مشکل این کلاس‌ها حل شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه گفته شود نظارت تعطیل شده است حرف غلطی است. هیچ یک از نمایندگان موضوعات مردم را رها نمی‌کنند و همه امورات مردم دنبال خواهد شد اما در بحث دیگری که آقای حسن پور مطرح کردند که کار کارشناسی در مواد لایحه برنامه هفتم صورت نگرفته حرف غلطی است. نمی‌توان در هر جایی که نظر نماینده‌ای تامین نشد بگوییم کار کارشناسی انجام نشده است.

رئیس مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص بازنشستگان نیز در جلسه‌ای که تشکیل شد توافق بین مجلس و دولت برای همسان سازی حقوق در لایحه برنامه انجام شده و قطعا مجلس از کنار این موضوع مهم رد نخواهد شد. امیدواریم این موضوع در صحن مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    معلمی دیگه برای اقایان که سرپرست خانواده هستند نمیصرفد
    انا شغل بسیار مناسبی برای خانم ها است که فکرشعل و درامد هستند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها