|
کدخبر: 309129

اوکراین به جنگ فلسطین و اسرائیل پیوست؟/ زلنسکی ادعا کرد

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که روزنامه‌نگاران اسرائیلی که در اوکراین بوده و شاهد «جنایات» در مکان‌هایی مانند «بوچا» در نزدیکی کی‌یف بوده‌اند که گورهای دسته‌جمعی کشف شده، اکنون شاهد استفاده از تاکتیک‌های مشابه در سرزمین‌های اشغالی هستند.

سیاست اوکراین به جنگ فلسطین و اسرائیل پیوست؟/ زلنسکی ادعا کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که روزنامه‌نگاران اسرائیلی که در اوکراین بوده و شاهد «جنایات» در مکان‌هایی مانند «بوچا» در نزدیکی کی‌یف بوده‌اند که گورهای دسته‌جمعی کشف شده، اکنون شاهد استفاده از تاکتیک‌های مشابه در سرزمین‌های اشغالی هستند.

این ادعای زلنسکی در حالی است که روسیه این اتهام‌زنی را به شدت تکذیب کرده و گفته نیروهای اوکراینی برای بدنام‌کردن مسکو دست به کشتار در بوچا زده بودند.

زلنسکی که از طریق ویدئوکنفرانس در مجمع پارلمانی ناتو در کپنهاگ صحبت می‌کرد، گفت هیچ‌کس هرگز حمله جدید به سرزمین‌های اشغالی را فراموش نخواهد کرد و «معیارهای اساسی شرافت شامل اینکه "به زنان تجاوز نکنید، نکشید، کودکان را غنائم تلقی نکنید، روستاها و شهرها را پر از خون نکنید، به غیرنظامیان در خودروها شلیک نکنید" می‌تواند مورد توافق جامعه بین‌المللی باشد».

زلنسکی که با بلندپروازی‌های خود، اوکراین را حدود ۲ سال است که درگیر جنگ کرده و حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را نیز از دست داده، در ادامه ادعاهایش، انگشت‌اتهام را به سمت ایران گرفت و گفت که «این کشور نمی‌تواند در صورت ادامه فروش پهپاد به روسیه بگوید که هیچ ارتباطی با حمله به اوکراین ندارد و ایران نمی‌تواند بگوید که هیچ ارتباطی با حمله به اسرائیل ندارد، آن هم وقتی مسئولانش از آن حمایت می‌کنند.»

رئیس‌جمهور اوکراین که به نظر می‌رسد از قطع کمک‌های آمریکا و غرب به کی‌یف به شدت نگران است، در انتقاد از سیاستمداران جمهوری‌خواه در واشنگتن گفت: «اکنون زمان خروج از صحنه بین‌المللی به منازعات داخلی نیست. اکنون زمان سکوت نیست.»

اظهارات زلنسکی در حالی است که روز گذشته (یکشنبه) «یان‌ گاگین» مشاور رئیس جمهوری خلق دونتسک فاش کرد سربازان صهیونیستی با سلاح‌های خودشان مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این مقام منصوب روسیه گفت: مسئله طعنه‌آمیز این است که اسرائیل به همراه ناتو اخیرا انواع مختلفی از تسلیحات را به اوکراین انتقال دادند. این تسلیحات به همراه دیگر تجهیزات توسط سربازان اوکراینی و مقامات نظامی به گروه‌های مسلح مختلف در سرتاسر جهان فروخته شده است.

مسئله فساد مالی در میان افراد عالی‌رتبه نظامی اوکراین از زمان آغاز جنگ با روسیه و همچنین شکست در میدان نبرد با وجود برخورداری از تجهیزات پیشرفته ناتو، به صورت گسترده در رسانه‌ها مطرح شده و کار به جایی رسید که زلنسکی مجبور شد «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین را از کار برکنار کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها