|
کدخبر: 308236

رئیسی: وحدت یک نگاه مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق است

رئیس جمهور با بیان اینکه وحدت یک نگاه مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق است، اظهار داشت: وحدت امروز به معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست، بلکه اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

سیاست رئیسی: وحدت یک نگاه مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق است

سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز یکشنبه(۹مهرماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و برخی از مقامات لشکری و کشوری و همچنین علما و فرهیختگان ۴۱ کشور جهان در سالن اجلاس سران رسما کار خود را آغاز کرد.

در این دوره از برگزاری کنفرانس وحدت در حدود ۲۰۰ نفر از علما، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام در ۱۶وبینار از روز پنج‌شنبه(۶مهرماه) همزمان با آغاز هفته وحدت به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص امر وحدت پرداختند. 

همچنین قرار است در افتتاحیه این مراسم با حضور رئیس جمهور از ۱۵ کتاب چاپ شده از پژوهشگاه تقریب که در خصوص امر وحدت نوشته شده است رونمایی شود. 

امسال در بخش نمایشگاهی کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به آثار فرهیخته قرآنی به صورت ویژه‌تری پرداخته شده است. 

ضمنا طبق سنوات گذشته میهمانان این اجلاس در روز پایانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: بازایجاد روابط ایران و عربستان، نورامیدی در دل بیدارگران جهان اسلام روشن کرد .حجت الاسلام والمسلمین شهریاری: باز ایجاد روابط سیاسی بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران مهمترین تحول به سوی همکاری و دوستی بین کشورهای اسلامی را رقم زد و نورامیدی در دل بیدارگران جهان اسلام روشن کرد که دو مدرسه سیاسی عقیدتی به سوی همکاری، اقدامات موثری به انجام رساندند. از این حرکت وحدت آفرین تشکر می‌کنم؛ هم از دولت سیزدهم که همکاری‌های منطقه‌ای و همسایگی را در اولویت روابط خود قرار داده و هم از پادشاهی سعودی که از رویه فراملی گرایی مذهبی به رویه همکاری‌های منطقه‌ای روی آورده است. این حرکت، این تنبه را ایجاد کرده که هرگز دولت‌های بیگانه نمی‌توانند تامین کننده اهداف توسعه پایدار در منطقه باشند.

سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این آئین آغاز شد و قرار است با حضور وی از ۱۵ کتاب در حوزه وحدت رونمایی شود.

رئیس جمهور در ابتدای این سخنرانی یاد خاطره همه کسانی که تفکر تقریب مذاهب را در جهان اسلام دنبال می‌کردند گرامی داشت و از دبیرکل مجمع جهانی تقریب تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امروز موضوع وحدت بسیار اهمیت دارد، اهمیت وحدت روز به روز در عالم اسلام افزایش یافته و مورد تاکید است، توجه به وحدت یک نگاه مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق است. وحدت امروز به معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست، بلکه اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی به منظور دستیابی به وحدت اسلامی، تشکیل امت واحده در جهان اسلام، حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

سال گذشته شاهد برگزاری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» بودیم و کنفرانس هایی نیز در طول سال به صورت منطقه ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان و همچنین کنفرانس هایی در سطح برخی کشورهای منطقه برگزار شد.

این خبر بروزرسانی می شود...

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها