|
کدخبر: 307574

افشای دیدار پنهانی با آذربایجان

شورای امنیت ارمنستان اعلام کرد که درپی تشدید تنش اخیر در قره باغ، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، پنجم اکتبر (۱۳ مهر) با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

سیاست افشای دیدار پنهانی با آذربایجان

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از شورای امنیت ارمنستان اعلام کرد که درپی تشدید تنش اخیر در قره باغ، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، پنجم اکتبر (۱۳ مهر) با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

شورای امنیت ارمنستان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این نشست با حضور امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز ۵ اکتبر در گرانادای اسپانیا برگزار می‌شود.

این دیدار درحالی قرار است انجام شود که آذربایجان ۱۹ سپتامبر عملیات نظامی را در قره باغ را با عنوان "اقدامات ضد تروریستی با ماهیت محلی" برای بازگرداندن نظم قانون اساسی آغاز کرد. ایروان این اقدام را تجاوز توصیف کرد و گفت که هیچ واحد نظامی ارمنی در قره باغ وجود ندارد. یک روز بعد، با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی در مورد آتش بس حاصل شد؛ از جمله شروط آتش بس، به ویژه خلع سلاح نیروهای ارمنی و خروج تجهیزات سنگین از قره باغ است.

۲۱ سپتامبر نیز در شهر یولاخ آذربایجان نشست نمایندگان ارامنه قره باغ با هیئت آذربایجانی در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق خانکندی برگزار شد که به موضوع ادغام این منطقه به آذربایجان اختصاص داشت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها