|
کدخبر: 306363

ایران خیال اروپا را راحت کرد

معاون وزیر امور خارجه گفت: اروپا هیچگاه در فهرست سیاه روابط خارجی ما قرار نداشته و ندارد و به هر میزان که این کشورها آماده نقش‌آفرینی در توسعه ایران باشند، با اقبال طرف ایرانی مواجه خواهند شد، اما تاکید راهبردی رئیس جمهور این است که توسعه و پیشرفت کشورمان و رفاه و آسایش مردم نباید گروگان اراده و تصمیم چند پایتخت‌ غربی باشد.

سیاست ایران خیال اروپا را راحت کرد

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: سیاست خارجی عرصه احساس نیست، بلکه میدان باورها، عقلانیت و هوشمندی است. کسانی که با پوشش دفاع از ارزش‌ها تلاش می‌کنند تا مذاکره را ماهیتا ضدارزش جلوه دهند، عملا می‌خواهند دست نظام برای تأمین منافع ملی را از این ابزار کلیدی و مهم تهی کنند.

او افزود: دولت هرگز مسیر دیپلماسی، مذاکره و تلاش برای تامین منافع ملی از طریق دستیابی به یک توافق متوازن را مسدود نکرده است. ایران در صورت واقع‌بینی طرف‌های مقابل و پرهیز آنها از تکرار اشتباهات گذشته، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات و نهایی‌سازی توافق نمی‌بیند.

باقری ادامه داد: اگر تنها خدمت این دولت به سیاست خارجی، جلوگیری از سیاسی بازی با سیاست خارجی باشد، باید آن را دستاوردی راهبردی برای تأمین منافع ملی دانست. دولت تحت هیچ شرایطی وارد سیاسی بازی برخی جریان‌های سیاسی در عرصه سیاست خارجی نشده و با اهتمام تمام تلاش کرده تا سیاست خارجی در تراز یک موضوع ملی بماند و به سطح مسأله یک جریان سیاسی تقلیل نیابد. دولت سیزدهم نسبت به هیچ برگی از صفحات کتاب روابط خارجی و عملیات دیپلماسی در چهار دهه گذشته بی‌اعتنا نیست و تمام آن را با ارزش می‌داند، چراکه هر صفحه آن یا درسی است برای تجربه و یا سرگذشتی است برای عبرت.

او همچنین خاطرنشان کرد: اروپا هیچگاه در فهرست سیاه روابط خارجی ما قرار نداشته و ندارد و به هر میزان که این کشورها آماده نقش‌آفرینی در توسعه ایران باشند، با اقبال طرف ایرانی مواجه خواهند شد، اما تاکید راهبردی رئیس جمهور این است که توسعه و پیشرفت کشورمان و رفاه و آسایش مردم نباید گروگان اراده و تصمیم چند پایتخت‌ غربی باشد. احیای روابط با عربستان نشان داد دیپلماسی دولت سیزدهم از اراده و توانایی لازم برای اتخاذ تصمیم‌های راهبردی و بلندمدت برخوردار است.

منبع: نورنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها