|
کدخبر: 305888

واکنش جالب سازمان ملل به تبادل سفرا بین ایران و عربستان

سازمان ملل در واکنش به تبادل سفرا میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان تاکید کرد که سازمان ملل از عادی شدن روابط میان کشورها استقبال می‌کند.

سیاست واکنش جالب سازمان ملل به تبادل سفرا بین ایران و عربستان

سازمان ملل از تبادل سفرا میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان و بهبود روابط میان دو کشور استقبال کرد.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تبادل سفرا میان ایران و عربستان که در هفته جاری انجام شد، تاکید کرد که سازمان ملل از عادی شدن روابط میان کشورها استقبال می‌کند.

بنابر گزارش وب سایت سازمان ملل، وی تصریح کرد: بدیهی است که ما از هرگونه اقدام کشورها برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر استقبال می‌کنیم. این همواره یک گام مثبت به جلو است.

علیرضا عنایتی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی روز سه‌شنبه، ۱۴ شهریورماه وارد ریاض شد و از سوی مسئولان وزارت امور خارجه این کشور و همکارانش در  سفارت ایران مورد استقبال قرار گرفت.

عنایتی روز شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گزارشی از برنامه‌های پیش رو در حوزه روابط فی‌مابین ارائه کرد. وی همچنین در روز دوشنبه با ابراهیم رییسی، رییس جمهوری ایران دیدار و رایزنی کرده بود.

عنایتی پیشتر معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، سفیر ایران در کویت و دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس در وزارت امورخارجه بوده است.

در همین راستا، عبدالمجید السماری، مدیرکل تشریفات وزارت امورخارجه عربستان به نیابت از فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان رونوشت استوارنامه  سفیر جدید ایران در ریاض را دریافت کرد.

عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران نیز بعد از ظهر روز سه‌شنبه وارد تهران شد تا مسئولیت سفارت این کشور عربی در کشورمان را بر عهده بگیرد.

العنزی پیش از این سفیر عربستان در عمان بوده است.

وی در بدو ورود به تهران برای آغاز ماموریتش گفت: دستورات رهبری سعودی بر اهمیت تقویت روابط دو ‌کشور ایران و عربستان تاکید دارد.

این دیپلمات ارشد سعودی افزود: عربستان سعودی و ایران دو کشور همسایه دارای مؤلفه‌های اقتصادی، منابع طبیعی و مزیت‌های بسیاری هستند که به ارتقای جنبه‌های توسعه و رفاه، ثبات و امنیت در منطقه به نفع دو کشور و دو ملت برادر کمک می‌کند.

اکنون باتوجه به استقرار سفیران عربستان و ایران در تهران و ریاض روابط این دو کشور به سطح سفیر ارتقا پیدا کرد.

تهران و ریاض در زمستان گذشته با میانجی‌گری چین توافقی را برای عادی‌سازی روابط میان دو کشور که هفت سال پیش قطع شده بود، امضا کردند و از آن زمان، اقدامات در راستای اجرای این توافق و فراهم شدن زمینه بازگشایی سفارت‌خانه‌ها و تبادل سفرا میان دو پایتخت آغاز شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها