|
کدخبر: 305781 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

دستورالعمل‌های خلق‌الساعه ضد صادرات هستند/ رئیس جاده ابریشم را تخریب کرد؟

حسن‌پور بیگلری گفت: از رئیس جمهور، وزرای امور خارجه، اقتصاد و دارایی و صمت می‌خواهم به احیای جاده ابریشم از ایران به سایر کشورها، اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار بدهند.

سیاست دستورالعمل‌های خلق‌الساعه ضد صادرات هستند/ رئیس جاده ابریشم را تخریب کرد؟

مناطق آزاد از جمله سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند که به گفته بسیاری از کارشناسان می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین منابع درآمدی کشور ایفای نقش کنند. از این‌رو گسترش‌نیوز در گفتگو با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ارزیابی اقدامات دولت سیزدهم در مناطق آزاد پرداخت.

شهباز حسن‌پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز ضمن اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد و اقدامات دولت سیزدهم گفت: یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور هم‌مرز بودن با تعداد فراوانی از کشورهای منطقه و همسایه است، از طرف دیگر یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی کشور بحث مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که خوشبختانه زیرساخت‌ها فراهم شده و رویکرد کلی دولت حمایت جدی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است و در ان مجموعه‌ها هدف‌گیری‌ها به سمت تولید و صادرات است، هر چند در بحث صادرات حمایت جدی از صادرکنندگان در دستور کار قرار ندارد.

او افزود: گاهی برخی از قوانین و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه که صادر می‌شوند که ضدصادرات هستند، در حال که با توجه به مرزهای هوایی، دریایی و زمینی صادرات می‌تواند به عنوان نقطه قوت و موتور محرکه تولید و اشتغال عمل کند.

منطقه آزاد

حسن‌پور بیگلری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد مناطق آزاد خوب و مثبت در جهت آینده‌نگری است  و مناطق ویژه اقتصادی توانستند به دور از حواشی اصل و اساس کار در راستای حمایت از بخش خصوصی گام‌های اساسی بردارند. یکی از مواردی که مورد حمایت جدی قرار گرفته بحث مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که موتور محرک خلق ثروت برای کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است یکی از مواردی که باید به صورت جدی به آن بپردازیم بحث احیای جاده ابریشم است که از رئیس جمهور، وزرای امور خارجه، اقتصاد و دارایی و صمت می‌خواهم به احیای جاده ابریشم از ایران به سایر کشورها، اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار بدهند چراکه ارتباط با سایر کشورها از طریق جاده ابریشم یکی از به صرفه‌ترین، ارزان‌ترین و به‌روزترین راه ارتباطی و برون رفت از مسائل اقتصادی کشور است.

حسن‌پور بیگلری با اشاره به میزان سرمایه جذب شده از طریق مناطق آزاد یادآور شد: حرکت‌ها رو به جلو است و بنای عبدالملکی در تقویت مناطق آزاد است و امیدواریم موانع از سر راه کارآفرینان را بردارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها