|
کدخبر: 305242

ادعای جدید آژانس بین المللی درباره ایران

شبکه بلومبرگ مدعی شد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی آتی خود احتمالاً کاهش سرعت غنی‌سازی اورانیوم در ایران را اعلام خواهد کرد.

سیاست ادعای جدید آژانس بین المللی درباره ایران

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده می‌شوند تا گزارش فصلی پادمانی ایران را تا پیش از برگزاری نشست شورای حکام آژانس در اوایل سپتامبر منتشر کنند.

بلومبرگ در گزارش خود مدعی شد که برخی مقامات هسته‌ای ارزیابی می‌کنند که داده‌های آژانس اتمی نشان می‌دهد، ایران در حال تعدیل غنی‌سازی اورانیوم در سطوح بالاست.

انتظارات مبنی بر تعدیل غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران پس از آن مطرح شد که برخی رسانه‌ها مدعی شدند که تهران و واشنگتن همزمان با توافق بر سر تبادل زندانیان در ازای آزادسازی پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی با هدف کاهش تنش‌ها درخصوص کاهش غنی‌سازی در ایران نیز توافق کرده‌اند.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش از این در رابطه با گزارشات مبنی بر کاهش سرعت غنی‌سازی ایران، بدون اینکه آن را تائید و یا رد کند، گفت: اگر ایران حتی اقداماتی برای کاهش سرعت غنی‌سازی خود اتخاذ کرده باشد، من در جایگاهی نیستم که آن را تایید کنم. اگر تهران چنین کاری را انجام بدهد، این خبر خوبی است.

به گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکایی به طور خصوصی اذعان کرده‌اند که از قبل شروع به کاهش اجرای تحریم‌ها علیه فروش نفت ایران کرده‌اند و به تهران اجازه می‌دهند تا تولید خود را به بالاترین سطح از زمان شروع محدودیت‌ها در پنج سال پیش بازگرداند. ایران که چهارمین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد، بیشترین نفت خام را در یک دهه گذشته به چین ارسال کرده است.

«الی گرانمایهن عضو شورای روابط خارجی اروپا در این باره گفت که کشورهای غربی به جای احیای تلاش‌ها برای امضای یک توافق بزرگ با ایران برای حل و فصل مسائل هسته‌ای یا پیچیده امنیت منطقه‌ای، رویکردی جزئی را با هدف کاهش تنش‌ها اتخاذ کرده‌اند.

وی افزود: ما باید انتظار داشته باشیم که در سال آینده، قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، چندین دوره «کاهش تنش» وجود داشته باشد - شاید هر چند ماه یکبار.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اما درباره برخی ادعاها مبنی بر کاهش غنی‌سازی ایران اظهار داشت: غنی‌سازی بر اساس قانون اقدام راهبردی پیش می‌رود و در چارچوب تدابیر کلی نظام تدابیرش پیش می‌رود و ما هم طبق همان اقدام می‌کنیم.

 

منبع: ايسنا
  • کرامت سلیمی ارسالی در

    دانستن تاریخ پیش از اینکه یک علم باشد یک هنر است. هنر کنار هم قرار دادن شواهد.
    ---------------------------- ---------------------------------------- --------------------------------
    < br /> اصلا و ابدا چیزی به نام سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد و هیچگاه چیزی به عنوان جنگ هسته ای رخ نخواهد داد.


    جنگ اوکراین و عملکرد نظا می بسیار ضعیف روسیه دو حقیقت را به خوبی نشان داد:

    یکی اینکه چیزی به عنوان سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندا رد و سلاح هسته ای یک تفنگ خالیست .

    و دیگر اینکه روسیه یک ببر کاغذیس ت که حدود 75 سال در ظاهر نقش رقیب اتمی امریکا را بازی می کرده است تا عدم استفاد ه از سلاح هسته ای در جنگ ها توجیه شود و بگویند جنگ هسته ای برنده ندارد تا امریکا و دیگر کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ای که به دروغ مدعی داشتن ان هستند آبرویشان نرود.

    در واقع روسیه غیر مست قیم به امریکا می گوید که اگر قرار باشد ر وسیه بازنده جنگ اوکراین باشد ، دروغ بودن سلاح هسته ای را افشا خواهد کرد و امریکا و اروپا نیز دچار بحران و فروپاشی از درو ن خواهند شد.

    اصلا دلیل اینک ه کشور چین طرف روسیه را گرفته است این اس ت که چین نیز در مورد موضوع سلاح هسته ای درگیر دروغهاست و با افشای دروغ بودن سلاح هسته ای ابرویش می رود و دچار بحران خواه د شد.

    بنابر این چین تا جایی که بتواند سعی می کند روسیه شکست نخورد و با یک طرح صلح ظاهرا آبرومندانه جنگ اوکر این را خاتمه دهد.

    اما کشوره ای به ظاهر ابرقدرت به هر شکل در این جنگ عمل کنند نمی توانند مانع از افشای این د روغ شوند.

    فقط یک سوال مهم و اساسی باقی می ماند :

    دیگر چه چیزی باید رخ دهد تا شما اصحاب رسانه متوجه شوید که سلاح هسته ای یک دروغ بزرگ است و چنین سلاحی یک سلاح خیالیست که فقط در داستانهای تخیلی وجود دارد.؟؟؟
    < br /> کی می خواهید تعصب و باورهایتان را بشکنید و چشمتان را به روی حقیقت باز کنی د.؟؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها