|
کدخبر: 300591

سکوت احمد مسعود شکست

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در جریان یک میزگرد مجازی که توسط بنیاد آسپن سازماندهی شده بود، گفت: متأسفانه توجه از افغانستان به اوکراین و دیگر مناطق مختلف معطوف شده است.

سیاست سکوت احمد مسعود شکست

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در جریان یک میزگرد مجازی که توسط بنیاد آسپن سازماندهی شده بود، گفت: متأسفانه توجه از افغانستان به اوکراین و دیگر مناطق مختلف معطوف شده است.

مسعود وضعیت کنونی جنگ اوکراین را با وضعیت اهتمام بیشتر آمریکا به جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ پس از سرنگونی حکومت طالبان در افغانستان در پی حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مقایسه کرد.

رهبر مقاومت افغانستان گفت که پس از خروج پر هرج و مرج آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ احساس می‌کنند که به آنها خیانت شده و رها شده‌اند.

مسعود افزود که افغانستان که تحت کنترل طالبان است به پناهگاه امن بسیاری از گروه‌های تروریستی که در آنجا فعال هستند، تبدیل شده است.

جبهه مقاومت ملی یک جبهه نظامی از اعضای سابق ائتلاف شمال و شخصیت‌های ضد طالبان است که توسط مسعود، پسر رهبر افسانه‌ای مجاهدین این کشور، احمد شاه مسعود، تأسیس شده است.

منبع: ايسنا
  • نیستانک ارسالی در

    بسیار جای تعجب هست ایشان از سیاست اولیه هم کمی بدور هست. جنگ اوکراین و میزان حسا سیت آمریکا را با یازده سپتامبر و جنگ عرا ق و کویت را برابر میداند. بعدی اینکه نام آمریکا را همراه با خیانت یا کم توجهی ذک ر میکند. و طالبان را حکومتی قلمداد یا تص ور میکند که ضدیت با منافع آمریکا دارد. و خود را به نظر شخصی و برداشت خود معرفی م یکند. حتی اگر دو جلسه در اختلافات طالبان و دولت قبل در کشور قطر شرکت کرده بود اک نون نقش خود را بهتر متوجه میشد. توهم دور ان زمانی پدر باعث این نگرش و همچنین نگاه اشتباه به سیاست و اهداف آمریکا شده است. حتی حضور کنونی تا این اندازه هم جزو سیا ست های راهبردی آمریکا بوده و دلیلش هم نو ع گرایش و نگاه ایشان بوده. افغانستان با همین نوع جریانات و نگاه ها به این وضعیت کنونی دچار شده. ارتش و حافظان نظامی هم ب همین دلایل خود را ملزم به دفاع از دولت ق بل ندیدند.شاید ورود طالبان و تصرف کشور ا فغان را به این ساده گی و بدون هیچ مشگلی را حتی در گینس ثبت گردد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها