|
کدخبر: 299753

دستور رئیس جمهور درباره اشتغال زنان

معاون امور زنان و خانواده گفت: رئیس جمهور دستور دادند شرایط زنان در مسائل شغلی به صورت ویژه رعایت شود.

سیاست دستور رئیس جمهور درباره اشتغال زنان

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت: با وجود اشتراکات بسیار، افتراقاتی نیز در بحث زن و خانواده میان ایران و ازبکستان قابل توجه بود خصوصاً در مسئله اشتغال زنان که برخی متأثر از تسلط سالیان متمادی حکومت شوروی بر این کشور است.

وی افزود: مثلاً یکی از نمایندگان مجلس که در جریان نشست زنان تأثیرگذار به ایران آمده بود اظهار می‌کرد که از مسائلی که در ایران برایم جالب توجه بود این بود که در خیابان‌های تهران در میان کارگران شهرداری هیچ خانمی را نمی‌دیدم و وقتی علت را پرسیدم گفتند در اینجا مشاغل سخت و اموری که ممکن است زنان را در معرض آسیب و آزار قرار دهد به زنان واگذار نمی‌شود.

خزعلی گفت: این دقیقاً امری بود که موجب تعجب ما در خیابان‌های تاشکند بود که چرا این تعداد زیاد خانم در بحث نظافت شهر مشغول هستند و البته این مساله اختصاص به آنجا ندارد سال گذشته نیز در دیدار با وزیر امور اجتماعی فنلاند هم ایشان اظهار می‌داشت که هنوز نتوانسته این امر را مدیریت کند و اینگونه مشاغل به دلیل دستمزد پایین اکثراً به زنان اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: به یاد آوردم که در یکی از سفرهای استانی ریاست جمهور دستور دادند شرایط زنان در مسائل شغلی به صورت ویژه رعایت شود و تا حد امکان کسانی که دارای فرزند هستند از شیفت شبانه معاف شوند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها