|
کدخبر: 297472

مقدمه توافق ایران و آمریکا اعلام شد

نماینده مجلس یادآور شد: تفاهمی که بخواهد دخالت در امور داخلی ایران باشد و مانع برای ایران ایجاد کند قطعا از نگاه ایران رد شده است. آمریکایی ها بهتر است بیایند به تعهد برجامی شان عمل کنند، آمریکا باید متوجه شده باشد که سیاست نخ نمای ایران هراسی شکست خورده است و تا دیر نشده باید بیاید در حوزه های مختلف با ایران توافق برد-برد کند.

سیاست مقدمه توافق ایران و آمریکا اعلام شد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته «بایدن به‌دنبال تفاهم است نه توافق با ایران تا نیازی به کنگره هم نباشد». حال این سئوال پیش می آید که این توافق و تفاهم چه تفاوتی با یکدیگر دارند و نگاه ایران به این موضوع چیست؟

محمدحسن آصفری درباره تلاش بایدن برای تفاهم با ایران به جای توافق گفت: موضوع تفاهم یا توافق اگر تعهد پشتش نباشد فایده ندارد. جمهوری اسلامی چندین بار طی 45 سال گذشته با آمریکایی ها مذاکره مستقیم و غیرمستقیم داشته است اما همواره شاهد بدعهدی آمریکایی ها در عمل به موضوعات مورد توافق بودیم.

وی افزود: با توجه به بدعهدی آمریکایی ها در عمل به برجام، قطعا ایران به هیچ وجه حاضر نیست توافق یا تفاهمی با آمریکا کند که ضمانت و تعهدی پشت آن نباشد. اگر آمریکا در این تصور است که با تفاهم می تواند برد موشک های ایران را کم کند یا غنی سازی ایران کاهش یابد یا در حوزه سیاست خارجی، ارتباط با کشورها یا حمایت از جنبش های آزادی بخش به ایران خط مشی دهد، قطعا سخت در اشتباه است.

این نماینده مجلس یادآور شد: تفاهمی که بخواهد دخالت در امور داخلی ایران باشد و مانع برای ایران ایجاد کند قطعا از نگاه ایران رد شده است. آمریکایی ها بهتر است بیایند به تعهد برجامی شان عمل کنند، آمریکا باید متوجه شده باشد که سیاست نخ نمای ایران هراسی شکست خورده است و تا دیر نشده باید بیاید در حوزه های مختلف با ایران توافق برد-برد کند.

وی افزود: آمریکا اگر فکر کند با تفاهم یا توافق در حوزه های مختلف می تواند جلوی ما را برای پیشرفت بگیرد، قطع به یقین چنین تفاهمی شدنی نیست. پیش مقدمه هر نوع تفاهم یا توافقی احیای برجام است تا زمانی که برجام عملیاتی یا اجرایی نشود تفاهمی با آمریکا نخواهیم داشت چون گذشته نشان می دهد آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

آصفری اظهار کرد: آمریکا باید متوجه شده باشد که چین در آینده نه چندان جایگاه آمریکا را خواهد گرفت و سیاست های کدخدامعابانه آمریکا دیگر برای کشورها ارزش ندارد بنابراین آمریکا نباید اینقدر خودش را قربانی صهیونیست ها کند بلکه باید بفکر منافع مردمش باشد.

منبع: نامه نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها