|
کدخبر: 294758

ورود رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان / عدالت را بر مبنای آمایش سرزمینی اجرا می‌کنیم

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با هیات همراه امروز پنجشنبه به منظور پیگیری طرح ها و افتتاح چند پروژه وارد فرودگاه کنارک همجوار سواحل مکران شد و مورد استقبال مردم و مسوولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

سیاست ورود رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان / عدالت را بر مبنای آمایش سرزمینی اجرا می‌کنیم

رئیس جمهور در این سفر قرار است با حضور در مرز پیشین شهرستان راسک با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت و گو کند.

شرکت در نشست شورای اداری، معتمدان و روحانیان، دیدار و گفت و گو با تجار و سرمایه گذاران و بازدید از طرح های مختلف از جمله برنامه های سفر یک روزه سیدابراهیم رئیسی به استان سیستان و بلوچستان است.

همچنین افتتاح سد کهیر، خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، افتتاح ۱۱ پروژه با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه توزیع نیروی برق، کلنگ زنی انتقال آب از دریای عمان به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

اجرای عدالت برای همه نقاط سیستان و بلوچستان مهم است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر با هدف پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های استانی به ویژه در منطقه سواحل مکران انجام شده است. در این سفر امکان رفتن به شهرهای مختلف را نداریم ولی به مردم عزیز سیستان و بلوچستان این وعده را می‌دهیم که در اسرع وقت در شهرهای مختلف استان حضور خواهیم یافت.

رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای عدالت برای همه نقاط کشور مهم است و مبنای ما برای اجرای عدالت آمایش سرزمینی خواهد ‌بود، افزود: وقتی در نقشه نگاه می‌کنیم مشخص است که در این منطقه نسبت به نقاط دیگر کشور کار بیشتری باید انجام شود و این جزو برنامه‌های دولت است.

رئیسی تاکید کرد: من همچنان که این وعده و میثاق را با مردم عزیزمان دارم، به میزانی پیگیر خواهم بود که ان‌شاءالله اطمینان حاصل شود که آنچه در خصوص ضرورت توسعه‌یافتگی استان بیان کرده‌ایم و آنچه در برنامه‌های دولت است تحقق پیدا کند و مردم هم این ادراک و احساس را نسبت به کار داشته باشند.

جزئیات برنامه‌های سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

افتتاح خط دوم تبادل برق با پاکستان از طریق خط انتقال "پلان- جیوانی" با حضور نخست‌وزیر پاکستان، افتتاح طرح‌های افزایش ظرفیت و توسعه پست‌های فوق‌توزیع، افتتاح طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستای سیستان و بلوچستان و بهره‌برداری و آغاز آبگیری «کهیر» بزرگ‌ترین سد جنوب استان با بیشترین حجم ذخیره مخزن مهمترین برنامه‌های مهم سفر یک روزه رئیس جمهور در حوزه آب و برق سیستان و بلوچستان است.

در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به جنوب استان سیستان و بلوچستان آب شیرین‌کن چابهار افتتاح می‌شود و همچنین پس از نشست مشترک با مقامات کشور پاکستان در مرز پیشین بازارچه مرزی مشترک «پیشین-مند» نیز افتتاح خواهد شد.

همچنین رئیس جمهور با حضور در منطقه مرزی پیشین ضمن افتتاح بازارچه مرزی ایران و پاکستان، ۱۳ پروژه صنعت برق استان را به صورت همزمان در سطح استان افتتاح خواهد کرد.

پروژه‌هایی که‌ در این مراسم افتتاح می‌شود شامل، خط ۱۳۲ کیلوولت پلان-جیوانی (پاکستان) با ارزش پروژه دو هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، خط ۲۳۰ کیلوولت اسپکه-نیکشهر(قطعه دوم) با ارزش پروژه دو هزار میلیارد ریال، پست ۲۳۰.۱۳۲ کیلوولت پلان با ارزش پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال، افزایش ظرفیت ترانسفورماتور و توسعه پست ۶۳.۲۰ کیلوولت رمین با ارزش پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال، توسعه پست ۶۳.۲۰ کیلوولت چاهان با ارزش پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال و اتوماسیون کردن پست ۶۳ کیلوولت گلشهر با ارزش پروژه ۸۰ میلیارد است که با افتتاح پروژه‌های مذکور علاوه بر تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم شریف سیستان و بلوچستان، بستر و پایه‌های پیشرفت و توسعه نیز در استان بیش از پیش فراهم می‌‌شود.

دیدار رئیسی با نخست وزیر پاکستان

سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، در آئین افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان اظهار کرد: ارتباطات ایران و پاکستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف برقرار بوده و روز به روز گسترش یافته و امروز اراده دو کشور بر بهبود و ارتقای بیش از پیش این روابط است.

وی در مراسم مشترک افتتاح پست و خط تبادل برق میان ایران و پاکستان که با حضور شهباز شریف نخست وزیر این کشور برگزار شد، از این‌ه با این افتتاح یکی از جلوه‌های تعمیق و تقویت همکاری میان دو کشور دوست و برادر رقم می‌خورد، اظهار خرسندی کرد و با بیان این‌که ایران و پاکستان روابط عمیقی دارند که ریشه در اشتراکات فرهنگی و اعتقادی دو کشور دارد، گفت: پاکستان، مردمی بسیار فهیم و متدین دارد که علاقمند انقلاب شکوهمند اسلامی هستند و امروز روابط دو ملت مثال‌زدنی است.

وی افزود: ارتباطات ایران و پاکستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف برقرار بوده و روز به روز گسترش یافته و امروز اراده دو کشور بر بهبود و ارتقای بیش از پیش این روابط است.

رئیس جمهور با خوشامدگویی به نخست وزیر و دیگر مقامات پاکستانی حاضر در این مراسم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی علیرغم تهدیدها، فشارها و تحریم‌ها با همت دانشمندان و فرهیختگان جوان خود و با تکیه بر دانش و فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی گام‌های بلندی برداشته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها