|
کدخبر: 293794

از بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه «اکسپو» در تهران گفت: این نمایشگاه تا بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

سیاست از بازگشت مجدد  سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم

ناصر کنعانی صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این ارتباط گفت:  دستگاه دیپلماسی نقش جدی در  سازماندهی و فراهم کردن  مقدمات برای برگزاری این نمایشگاه داشته است .

وی ادامه داد: ۷۵۰ شرکت برتر صادراتی ایران محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند  و ۱۲۰۰ تاجر و فعال اقتصادی از ۶۵ کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند .

کنعانی در بخش دیگری از صحبت‌های  خود در این نشست با اشاره به امضای سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و سوریه در جریان سفر رئیس‌جمهور به دمشق گفت: این برنامه مشتمل بر ۳۰ بند است و نقشه راه همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف است و می‌تواند چتری بر تنظیم مناسبات اقتصادی دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه انجام سفر رئیس‌جمهور در این مقطع زمانی به سوریه معنا و مفهوم خاص خود را دارد و به معنای جشن پیروزی مشترک در مبارزه با تروریسم است، در بخشی دیگر ازصحبت‌های خود گفت: ما از بازگشت مجدد  سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم، از این که کشورهای منطقه با رفع اختلافات و پشت سر گذاشتن صفحات گذشته، ریل گذاری‌های جدیدی در مسیر همکاری‌های مناسبات منطقه با یکدیگر  داشته باشند ،استقبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد هر چه بیشتر تقویت همکاری‌های منطقه‌ای باشیم .

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها