|
کدخبر: 293698

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

ماجرای تولید بنز توسط ایران/ صنعت هسته‌ای وارد خودروسازی شد

عباسی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از صنعت هسته‌ای در خودروسازی می‌تواند کارآمد باشد کما اینکه پیش از این یک نمونه از آن را در زمینه ساخت رله‌های خودرو اجرایی کردیم. اگر این اقدام بر روی سایر قطعات خودرو صورت بگیرد، کیفیت خودروهای ساخت داخل نزدیک به بنز خواهد شد.

سیاست ماجرای تولید بنز توسط ایران/ صنعت هسته‌ای وارد خودروسازی شد

اخیراً یاسر جبرائیلی، که از دی ماه سال ۹۸، با حکم محسن رضایی، ریاست مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام را برعهده گرفت  از سرازیر شدن صنعت هسته‌ای در خودروسازی خبر داد.

این مقام مسئول در توئیتی نوشت: امروز میزبان مدیرعامل ایران خودرو و مدیر عامل یکی از شرکتهای سازنده سانتریوفیوژ بودیم و امکان سر ریز فناوری تحصیل شده در صنعت هسته‌ای به صنعت خودرو را بررسی کردیم. از آقای فاطمی امین بابت همراهی و ایده پردازی تشکر می‌کنم. پیشرفت، اتفاق نیست؛ فرآیندی پر زحمت است که باید طی کرد.

جبرائیلی

جبرائیلی در حالی این خبر را اعلام کرد که هیچ‌گونه توضیحی درباره آن نداد و تنها به اطلاع‌رسانی توییتری بسنده کرد. بر همین اساس خبرنگار گسترش‌نیوز در گفتگو با رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی درباره چگونگی روند سر ریز شدن صنعت هسته‌ای در خودروسازی گفتگو کرد.

فریدون عباسی دوانی، رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ضمن استقبال از ایده به کارگیری صنعت هسته‌ای در خودروسازی به گسترش‌نیوز گفت: استفاده از صنعت هسته‌ای در خودروسازی می‌تواند کارآمد باشد کما اینکه پیش از این یک نمونه از آن را در زمینه سدیگاخت رله‌های خودرو اجرایی کردیم.

او افزود: به این ترتیب که از استانداردهای ماشین‌های پیشرفته استفاده کردیم و ۵۶ تست استاندارد را بر روی رله خودرو اعمال کردیم، اگر این اقدام بر روی سایر قطعات خودرو صورت بگیرد، کیفیت خودروهای ساخت داخل نزدیک به بنز خواهد شد.

عباسی دوانی ضمن تاکید بر لزوم ورود صنعت هسته‌ای به خودروسازی تصریح کرد: در حقیقت این تفکر ما بوده که سر ریز فناوری در حوزه هسته‌ای را به قسمتی از صنعت تسری بدهیم. در حال حاضر ما در حوزه انتخابیه از سرمایه‌گذاری بخشی خصوصی در این زمینه استفاده کردیم و راه‌حل‌ها و روش‌های مربوط به فناوری پیشرفته، را به آنها معرفی کردیم و آنها موفق شدند.

فریدون-عباسی

نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: بنابراین به زودی این قطعات تولید خواهند شد. لذا اظهارات امثال افرادی نظیر رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام درست است، مشروط بر اینکه به افراد با تجربه فرصت بدهیم، البته صرف با تجربه بودن کافی نیست بلکه افرادی که قرار است در حوزه تسری صنعت هسته به خودروسازی اقدام کنند باید دیدگاه اقتصاد مقاومتی، باور به تولید داخل داشته باشند و استانداردهای دقیق را بر روی ساخت قطعات اعمال کنند. اگر این اقداکات صورت بگیر حتماً در تولید خودرو با کیفیت بنز موفق خواهیم شد.

عباسی دوانی در توضیح نتیجه آزمایشی که در مورد رله‌های خودرو صورت گرفته، ادامه داد: استفاده از رله‌هایی که با فناوری پیشرفته ساخته شدند امر دشواری نیست اما وقتی استانداردها اعمال شوند، می‌تواند کارساز شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا پیش از این از صنعت هسته‌ای در خودروسازی استفاده نمی‌کردند؟ خاطرنشان کرد: پیش از این ما روی کار نبودیم به این معنی که تفکر ما نبوده است. واقعیت امر این است که ما بخش خصوصی را قانع کردیم که در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

عباسی دوانی در پایان یادآور شد: از این رو کارگاهی کاملا استاندارد برای تولید رله‌هایی که با فناوری پیشرفته ساخته شده‌اند، را راه‌اندازی کردیم که در حال تولید نمونه هستند و انبار را مملو از این رله‌ها می‌کنند، وقتی کارخانه قرار است افتتاح شود، نیاز بازار هم شناسایی شده و در کارگاه مذکور باید وزانه ۲۴ هزار رله تولید کنیم. واقعیت امر این است که بخش خصوصی باید باور کند سود تولید بیشتر از دلالی است اما تولیدی که ریشه و پایه داشته باشد.

  • ناشناس ارسالی در

    **گفتن شما خیلی باحاله

  • ناشناس ارسالی در

    دزد بازار شد

  • بهروز ارسالی در

    کاش میشد این مدعیان دروغین که برای دلخوش کردن همراهان ساده لوح خودشون هر حرفی می زنن رو روزگاری پای محاسبه وسوال جواب کشی د.روزی گفتن ۲ماهه ۵۰میلیون واکسن می‌سازی م دوسال بیشترگذشت خبری نشد

  • یعقوب ارسالی در

    چقدر عالی میشود اتومبیل با سوخت هسته ای رانده شود

  • بی طرف ارسالی در

    بارها گفتیم چنین و چنان میکنیم اما وقت ع مل گفتیم کی بود کی بود دستم بود تقصیر...

    • ...... ارسالی در

      بنز نسازین یه ماشین با کیفیت حداقل بدنه آن از بدنه صندوق صدقه قوی تر باشه

  • مصطفی ارسالی در

    خیلی از صحبتهای اصلا بحث تکنولوژی نیست ه مین ورق ماشین که ی آدم ساده می‌فهمه نبای د نازکش کنن که ایمنی میاد پایین ولی بخاط ر دزدی و منفعت خودرو ساز ها حتی از ورق م اشین دزدی میکنن مثلا روی بحث ارزان سازی ولی همیشه قیمت افزایش پیدا میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    نه‌بابا‌

  • کاظم ارسالی در

    اگر تولیدها شفاف باشد میتوان تمام دالای هر شهر توان هم مالی هم نیروی کاری دارند میتوانید بجای دالالی کارخانه تولید بنز راه اندازی کرد

  • یاسر ارسالی در

    شما مردم را احمق حساب میکنید. صنعت هسته ای در خودرو سازی؟ برید دنبال کارتون، مسخ ره های مضحک. در کشور را بستین برا خودرو که شما مافیای خودرو چپاول کنه.

  • ناشناس ارسالی در

    بقال سر کوچه ماهم داره خودرو ساز میشه لامصب از بس پول بی حساب کتاب توشه

  • ناشناس ارسالی در

    با این سودی که مافیای خودروهای بی کیفیت برایشان دارد بدون اینکه حتی یک پارکینگ د ر خیابان هتی ایران ساخته شود .گمان نمیکن م خودرو نزدیک به بنز که هیچ یک خودرو ابر ومند ساخته شود ..ماشین با کیفیت برای ملت ی ساخته میشود که مورد لحترام باشند نه ما

  • ناشناس ارسالی در

    پراید هسته‌ای!!
    قبلا حجت عبدالملکی اسوه توهم بود، الان یاسر جون! با فاصله زیادی داره جلو می‌زنه. پسر کوچولو قصه ما تا حالا یه پمپ را از نزدیک ندیده، دنبال خودروی هسته‌ای هستش.

  • فرهنگی ارسالی در

    حتما این پیشرفت عظیم هم نیاز به حمایت جد ی و سرازیر شدن اعتبارات چند صدمیلیاردی و صبر و تحمل مردم تا نتیجه گیری در ۵۰ سال آینده داره

  • ناشناس ارسالی در

    رهبر عزیز ازشما تمنا داریم به دزدی های خودروسازان
    ورود کنید خون ملت شهید پرور درشیشه شد
    خدایا به فریاد مردم مظلوم وبا حیای ایران برس

  • محمد ارسالی در

    آفرین
    به شانتاژها که از آنطرف تزری ق می شود اهمیت ندهید
    فناوریهای سطح بالا در آمریکا هم از مبدا نظامی شروع شد ه است
    به تاریخچه رایانه در آمریکا مراجعه کنید

  • ناشناس ارسالی در

    شاسی بلندتو هسته ای کن

  • H ارسالی در

    قیمت پراید همین حالا هم با قیمت بنز رقاب ت میکنه خدا به داد روزی برسه که کیفیت هم این جور بشه

  • علی ارسالی در

    چوپان دروغگو راست هم که بگه بازم دروغ

  • ایران ارسالی در

    خیلی خوبه جنسش حرف نداشته بادوتارله ازبن زهم بالازدید وقتی حوزوی میشه سیاست باز اتمی چرانشه خودروساز

  • ایرانی ارسالی در

    هیچی دیگه شما فکر کن با پراید داری رانند گی میکنی تصادف کنی بجای ایربک نداشته ماش ین انفجار هسته ای رخ میده😂😂😂

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها