|
کدخبر: 293344

آمریکا هرچه زودتر خلیج فارس را ترک کند

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به گرامیداشت «روز ملی خلیج فارس»، گفت: حضور نامشروع آمریکای متجاوز در این منطقه ، استمرار ثبات امنیت خلیج فارس را به خطر انداخته و باید هرچه زودتر این منطقه را ترک کند.

سیاست آمریکا هرچه زودتر خلیج فارس را ترک کند

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری  فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به گرامیداشت «روز ملی خلیج فارس»، گفت:  با بررسی منابع و ظرفیت‌های خدادادی و منحصر به فرد در خلیج فارس می‌توان گفت: «خلیج فارس» گنج است.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس اظهار کرد:  جمهوری اسلامی ایران با استفاده از موقعیت راهبردی خود در خلیج فارس می تواند صحنه هر رخدادی در منطقه را به نفع خود تغییر دهد. همچنین ایران با داشتن چند جزیره در خلیج فارس ، عملا سد راهبردی دفاعی محکمی در برابر تهدیدات امریکا است و این موقعیت بسیار مهم و تأثیرگذار ایران در آب های خلیج فارس و دریای عمان با دراختیار داشتن تنگه هرمز و نیروی دریایی قدرتمند سپاه پاسداران و ارتش قهرمان، امریکا و کشورهای غربی پیرو سیاست های آن را از هرگونه تهدید جدی علیه ایران اسلامی باز داشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: حضور نامشروع  آمریکای متجاوز در این منطقه ، استمرار ثبات امنیت خلیج فارس را  به خطر انداخته و  باید هرچه زودتر این منطقه را ترک کند.

وی تاکید کرد: خلیج فارس نه فقط یک پهنه راهبردی آبی در جهان محسوب می شود، بلکه بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی مشترک کشورهای مسلمان منطقه است.

تنگسیری خاطر نشان کرد: ایران همواره خواهان برقراری صلح و امنیت در این منطقه استراتژیک بدور از دخالت بیگانگان و در تعامل با کشورهای برادر مسلمان و همسایه بوده و خواهد بود و سیاست اصولی ما همواره تقویت روابط مبتنی بر سیاست همسایگی است و به آن به عنوان مهمترین عامل دستیابی به امنیت مشترک هم افزا ارج می‌نهیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها