|
کدخبر: 282868

ترک کننده میز مذاکرات نخواهیم بود

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت دلار ناشی از افزایش قیمت جهانی آن و رشد نرخ بهره در آمریکاست، گفت: بازار کاذبی که در حوزه ارز ایجاد شده، موقتی است.

سیاست ترک کننده میز مذاکرات نخواهیم بود

بهادری جهرمی در مورد افزایش قیمت‌ها در برخی بازارها از جمله ارز و خودرو گفت: تا زمانی که نتوانیم تورم ۶۰ درصدی در دولت گذشته که در این دولت به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و سرعت نرخ رشد سرعت نقدینگی ۴۴ درصدی دولت گذشته که اکنون به ۳۴ درصد رسیده را مهار کامل کنیم، بخشی از سریز اثر تورمی آن در همه بازارها از جمله ارز و خودرو و سکه قابل مشاهده است.

وی درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم بیان کرد: خط قرمز دولت اجرای تدابیر و نگاه‌های روشن مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی است و همان‌گونه که پیش از این روی خطوط قرمز ایستادیم، کماکان از آن‌ها عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما کماکان ترک کننده میز مذاکره نخواهیم بود ولی همه تخم‌مرغ‌ها را هم در یک سبد نخواهیم گذاشت.

سخنگوی دولت با اشاره به آغاز واردات خودرو و همزمان تلاش دولت برای افزایش کیفیت خودرو نیز گفت: هشت فرمان خودرویی رئیس جمهور در حال تحقق است و یکی از کارهای بسیار جدی که دولت در حوزه خودرو کرده، این بود که خودروسازهای مختلف خصوصی و دولتی را در تولید برخی از محصولات با هم شریک کرده تا با سرمایه‌گذاری مشترک بتوانند تولیدات با کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر عرضه کنند و همزمان برای‌شان بازاریابی نیز کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها