|
کدخبر: 279429

صفر تا صد ماجرای ناآرامی ها در مهاباد + فیلم و تصاویر

آخرین وضعیت استان مهاباد را در این گزارش بخوانید.

سیاست صفر تا صد ماجرای ناآرامی ها در مهاباد + فیلم و تصاویر

تسنیم نوشت، پس از فراخوان روزهای گذشته از سوی برخی رسانه ها، برای اعتصاب کسبه و بازاریان در سطح کشور، عده‌ای از معترضان، در شهر مهاباد به خیابان‌ها آمدند.

اعتراضات در شهر مهاباد طی روز گذشته به اوج خود رسید و مردم معترض، با حمله به منازل برخی از مردم به ویژه نیروهای امنیتی و نظامی به غارت منازل آنها پرداختند و در ادامه با حضور ‌در خیابان‌های اصلی به دنبال افزایش اعتراضات بودند.

معترضان، با حمله به اماکن عمومی، تلاش داشتند تا ‌در سطح شهر اعتراض خود را بیان کنند و از عصر روز گذشته، تظاهرکنندگان به خانه مردم وارد شدند و شرایط بسیار ملتهبی را در شهر ایجاد کردند تا جایی که خانه چندین نفر از شهروندان نیز توسط تعداد اندکی از معترضان به آتش کشیده شد.

پس از اعتراض مردم به این شرایط در محله‌های اصحاب سفید و پشت‌تب‌ که طی دو ماه گذشته این محلات محل تجمع معترضان بود، تظاهرکنندگان وقتی اوضاع را مساعد ندیدند اقدام به فرار کردند و در برخی منازل در این منطقه مخفی شدند.

مهاباد-حادثه۴

برقراری آرامش در مهاباد

نیروهای امنیتی شب گذشته با ورود به این منطقه ضمن برقراری آرامش در شهر مهاباد، اقدام به رصد، شناسایی و دستگیری لیدرها و سردسته‌های اصلی معترضان کردند. درحال‌حاضر امنیت در مهاباد برقرار شده و مردم و کسبه به فعالیت روزانه خود مشغول هستند.

طبق آخرین گزارش‌ها بیشتر عناصر و عواملی که طی روزهای گذشته در تظاهرات دست داشته‌اند دستگیر شده‌اند و در این عملیات هیچ کسی کشته و مجروح نشده است.‌

فارس نیز نوشت: صبح روز گذشته جمعی از مردم مهاباد در تشییع جنازه فردی که  ادعا می‌شود از کشته‌های اغتشاشات شب گذشته مهاباد است شرکت کردند. در پایان مراسم تعدادی از اغتشاشگران با سردادن شعار سعی در همراه کردن مردم داشتند که موفق نشدند.

این افراد سپس در محله پشت تپ اقدام روشن کردن آتش و انسداد مسیر تردد ماشین‌ها کردند. اغتشاشگران چند منزل مسکونی مردم را نیز به آتش کشیدند.

پرچم احزاب تروریستی دمکرات و کومله و عکس رهبران این گروهک ها در دست برخی از لیدرهای این تجمعات به چشم می‌خورد. نیروهای پلیس نیز با حضور در محل تجمع سعی در پراکنده کردن این افراد داشتند.

تشکر مردم از نیروهای انتظامی در مهاباد

در ادامه مردم مهاباد از نیروهای انتظامی و حافظ امنیت بابت برخورد با معترضان و بازگشت آرامش به شهر تشکر کردند.

مهاباد با پیشینه کهن خود نیک می‌داند که انسجام و امنیت لازمه آرامش و توسعه است. خوش‌رقصی دشمن برای التهاب‌آفرینی و ایجاد شکاف در دل گلایه‌ها اگر چه برای رسانه‌های خارج‌نشین لذت‌بخش است اما برای قاطبه مهاباد فرهیخته، این التهاب‌آفرینی دستاوردی جز ناآرامی و تشویش افکار عمومی عایدی دیگری ندارد. تصویر کوچه پس کوچه‌های این شهر زیبا تصویری بسیار ماندگارتر از تصویری است که دشمن این روزها از مهاباد مخابره می‌کند. مهاباد عزیز است و فرهنگ والای ساکنانش شهره ایران و جهان است.

حضور شبانه اعضای شورای تامین ‌آذربایجان غربی در مهاباد

نگاهی به تصاویر حضور شبانه اعضای شورای تامین ‌آذربایجان غربی در مهاباد، با وجود همه فراخوان‌های جهانی برای استمرار ناآرامی در این شهر، حامل پیام امید برای آرامشی ماندگار است. ‌گپ و گفت اعضای شورای تامین ‌با بازاریان و قدم زدن در کوچه پس کوچه‌ها برای دوستداران مهاباد حاکی از تلاش برای تامین امنیت دارد.

 

شورا-مهاباد

 

مهاباد-شورا

 

جمعیت-مهاباد

تصویر کوچه پس کوچه‌های شهر زیبای مهاباد تصویری بسیار ماندگارتر از تصویری است که دشمن این روزها از مهاباد مخابره می‌کند؛ مهاباد عزیز است و فرهنگ والای ساکنانش شهره ایران و جهان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها