|
کدخبر: 277159

توضیحات سخنگوی وزارت خارحه درباره ادعای آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اگر آمریکایی‌ها روی تحولات داخلی این روزهای ایران شرط‌بندی کرده‌اند اشتباه کرده‌اند.

سیاست توضیحات سخنگوی وزارت خارحه درباره ادعای آمریکا

ناصر کنعانی صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران کشور مقتدری است و با ارعاب ،تهدید، تهییج و تهدید نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را وادار به دادن امتیاز یک جانبه کنند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه رفتار آمریکایی‌ها بسیار ریاکارانه است و رسما دروغ می گویند، افزود: آمریکایی‌ها بارها پیام از کانال‌های مختلف داده‌اند و تاکید بر آمادگی خود برای بازگشت به توافق کرده اند، اگر آمریکایی‌ها در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای خود می‌گویند امکان بازگشت به توافق وجود ندارد یا برنامه‌ای برای این کار ندارند پس چرا از طریق واسطه‌های پیام می‌دهند و چرا از طریق واسطه ها بر آمادگی خود برای از سرگیری توافق تاکید می‌کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هم می‌خواهند به توافق برگردند و هم هزینه‌ای نپردازند .

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی تاکید کرد : همچنان خوش بین هستیم که در یک بازه زمانی معقول و نزدیک بحث آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در دیگر کشورها انجام شود و مذاکرات فنی در این زمینه ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست بار دیگر تاکید کرد: ما یک طرف جنگ در موضوع جنگ اوکراین نیستیم ، صادر کننده تسلیحات به هیچکدام از طرف‌های این جنگ برای جنگ نیستیم.

وی همچنین تاکید کرد: طرف‌هایی که ایران را متهم به حمایت از یک طرف جنگ می کنند این ادعاها را در راستای فرافکنی و اتهام‌زنی مطرح می کنند و آنها خودشان با ارسال سلاح در یک طرف جنگ قرار گرفته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد نقش سفارت آلمان در ایران در مورد تحولات اخیر در کشور گفت: برخی از سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران در طول تحولات اخیر در کشور و اغتشاشات اخیر در ایران رفتارهای غیر دیپلماتیک داشتند و با رصدی که به عمل آمد تذکرات لازم به آنها داده شد و سفرای برخی از سفارت‌خانه های نیز در این ارتباط به وزارت خارجه احضار شد و اعتراضات جدی به آن‌ها صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و روسیه علیه هیچ طرفی نیست و ناقض هیچ رویکرد و چارچوب بین المللی نیست و ما در این زمینه مرعوب کارزاهای رسانه غربی و آمریکایی نمی‌شویم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : با توجه به رایزنی ها و گفت وگوی اخیر آقایان اسلامی و گروسی باید گفت که در حال حاضر مسیر مذاکرات فنی و همکاری ها ما با آژانس در مسیر خوبی قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی، اخبار منتشر شده در مورد حضور نیروهای ایرانی در منطقه کریمه را تکذیب کرد و گفت : این اخبار تکذیب می شود و این اخبار در راستای جنگ رسانه ای منتشر می شود و یک نوع فرافکنی است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر