|
کدخبر: 275716

شب گذشته چند نفر از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر آزاد شدند؟

، دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا، اظهار داشت: بررسی‌ها برای شناسایی افرادی که احیاناً بی‌گناه بازداشت شده‌اند، یا در خرابکاری‌ها و ناامنی نقشی نداشته‌اند، تسریع شده است. در این راستا، بخش قابل‌توجهی از بازداشت‌شدگان استان تهران، افزون بر 620 نفر تا شب گذشته آزاد شدند.

سیاست شب گذشته چند نفر از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر آزاد شدند؟

 دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا، اظهار داشت: بررسی‌ها برای شناسایی افرادی که احیاناً بی‌گناه بازداشت شده‌اند، یا در خرابکاری‌ها و ناامنی نقشی نداشته‌اند، تسریع شده است. در این راستا، بخش قابل‌توجهی از بازداشت‌شدگان استان تهران، افزون بر 620 نفر تا شب گذشته آزاد شدند.

وی از مقامات زندان خواست با جدیت هر چه بیشتر نسبت به رعایت حقوق افراد بازداشت شده از جمله تماس با خانواده، تفهیم اتهام، و دسترسی به وکیل اهتمام ورزند. در این جلسه، مسئولان زندان نیز گزارش دادند کارت تلفن رایگان برای سه روز اول، در اختیار بازداشت‌شدگان قرار گرفته و آن‌ها از بدو حضور در زندان تهران بزرگ توانسته‌اند بدون محدودیت با خانواده خود تماس تلفنی داشته باشند. همچنین گرچه این افراد در مرحله بررسی پرونده قرار دارند، اما امکان ملاقات با خانواده نیز برای آنان فراهم شده است.

 

ارسال نظر