|
کدخبر: 275022 نسترن فراهانی

نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

کتک خوردن مردم قابل قبول نیست/ اهانت به پلیس را نمی پذیریم

جوکار نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: در این مدت امنیت بسیاری از شهروندان به خطر افتاد آیا این اعتراض است؟ این آشوب و به هم ریختن کشور است. موضوع به صورت قانونی در حال پیگیری بود و به کمیسیون داخلی شورا ها محول شده بود بررسی فیلم ها و تمام مسیر و پزشکی قانونی و اورژانس در حال انجام بود و بررسی دقیق شده است.

سیاست کتک خوردن مردم قابل قبول نیست/ اهانت به پلیس را نمی پذیریم

« مهسا امینی دختر جوان ایرانی فوت  کرد» پس از اعلام این خبر و با این گزاره و در ادامه اخباری که در پی به کما رفتن این دختر ایرانی منتشر شده بود، موجی از التهابات جامعه را فرا گرفت چرا که براساس شواهد و شنیده‌ها افکار عمومی عامل درگذشت این دختر کُرد را گشت ارشاد می دانست، این درحالی است که مسئولین امر از ابتدای پیشامد این موضوع هرگونه قصور نیروهای امنیت اخلاقی در فوت مهسا امینی را تکذیب کردند، با همه این تفاسیر جریحه دار شدن احساسات مردم باعث شکل گیری تجمعاتی اعتراض‌آمیز در سراسر ایران شد، پس از آن و در هنگامی که آیت الله رئیسی برای شرکت در هفتادوهفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نیویورک به سر می‌برد واکنش‌ها به اعتراضات در ایران و همچنین درگذشت مهسا امینی (ژینا امینی) گسترش یافت. با این حال مسئولین همواره تاکید داشتند که این اعتراضات و تجمعات مردمی غیر قانونی است، البته در سالیان گذشته از سوی گروه های مختلف سیاسی بارها تقاضای صدور مجوز برای برگزاری تجمع قانونی مطرح شده بود اما هیچ گاه مجوزی صادر نشد. برای بررسی علل عدم صدور مجوز برای تجمعات و همچنین حواشی اخیر درمورد مرگ مهسا امینی با محمدصالح جوکار نماینده مجلس یازدهم و عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

تجمعات اخیر بر سر مسائل واهی و نادرست بود

محمدصالح جوکار نماینده مجلس یازدهم در خصوص عدم اجرای اصل بیست و هفتم  قانون اساسی که در رابطه با صدور مجوز برای اعتراضات قانونی است، به گسترش نیوز گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی اصل تجمعات و راهپیمایی‌ها را حقی برای مردم می‌داند اما آنچه که آنجا پیش‌بینی شده است، حدود آن توسط قانون تعیین می‌شود. مجلس طرحی در دستور کار دارد که بحث راهپیمایی‌ها و چگونگی اجرای آن و هنوز در حال کارشناسی است. چندین جلسه در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شده  تا اجتماعات و راهپیمایی ها جنبه قانونی پیدا کند و اینطور نباشد که بگویند اگر قشری اعتراض دارند نفوذی در بین آنها باشد و تخریب اتفاق بیفتد. اگر این تبدیل به قانون شود و هر چه زودتر کار کارشناسی آن انجام شود بسیار مطلوب خواهد بود.

وی افزود:  امروز این کار تقریبا در مسیر انجام کار کارشناسی است و باید به کمیسیون بیاید و مصوب شود. در این صورت نقشه راه مشخص است که چگونه و در چه مسیری عمل می شود و ما کمتر با مشکلاتی این چنینی مواجه خواهیم شد.  بحث ها و کارشناسی ها در مورد چگونگی اجرای این قانون از سال گذشته در جریان بود و امروز کار کارشناسی روی آن انجام می‌شود. بحث مطالبات و انحراف افکار عمومی دو چیز متفاوت است. زمانی مطالبه از در مورد چیز خاصی داریم یا مطالباتی صنفی وجود دارد و صنفی حقوق و درخواست‌های صنف خود را مطالبه می‌کند یا یک حزب سیاسی می‌خواهد مطالبات و درخواست‌ها و اهداف خود را مطالبه کند  اما در مواردی مشکلات از جایی دیگر نشات می گیرد و سر نخ بحث ها مسائلی واهی و نادرست است.

کتک خوردن مردم قابل قبول نیست

جوکار تاکید کرد: در اتفاقات اخیر دروغ پردازی‌هایی انجام می شود و گاها می بینیم به اشخاص اهانت می شود و شاهد کتک خوردن مردم هستیم و این امری قابل قبول نیست. در این قضایا  ریشه ها باید به طور کامل بررسی و تحقیق شود و ما بعد از تحقیق اظهار نظر کنیم. اینکه دروغی گفته می شود و مدعی هستند فردی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و احساسات مردم را جریحه دار کرده‌اند و بدون هیچ توافقی به میدان آمده و تخریب کرده‌اند و پلیس را مورد حمله قرار داده‌اند،  این روند قابل قبول نیست.

نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اینکه موضوعی به این شکل مطرح شود و به پلیس ما اهانت کنند در هیچ کجای دنیا قابل قبول نیست. در این مدت امنیت بسیاری از شهروندان به خطر افتاد آیا این اعتراض است؟ این آشوب و به هم ریختن کشور است. موضوع به صورت قانونی در حال پیگیری بود و به کمیسیون داخلی شوراها محول شده بود. بررسی فیلم‌ها و تمام مسیر و پزشکی قانونی و اورژانس در حال انجام بود و بررسی دقیق شده و برابر اعلام صریح پزشکی قانونی گفته شده هیچ گونه آثار ضرب شتم و جرح و تروما در بدن مرحومه دیده نشده است و این رفتار ها قابل قبول نیست که از آن طرف آب در کشور ما پروژه کشته سازی ایجاد می‌کنند.

دستگاه قضایی با آمرین برخورد کند

وی ادامه داد: من از مردم فهیم و عزیز  تشکر می کنم که صبورانه تحمل کردند. حرکت دیروز مردم در حمایت از پلیس خوب بود مردم همیشه در تنگناها به کمک کشور آمده‌اند و امروز هم در استمرار آن تلاش می‌کنند. من از همه حتی از همکاران خودمان انتظار دارم وقتی رئیس مجلس مساله را به کمیسیونی تخصصی محول می‌کند حتی اگر اطلاعاتی لازم دارند باید بیایند و از آنجا بگیرند. نمایندگان آزاد و مختارند و می توانند اظهار نظر کنند اما این اظهارنظرها باید در جهت حفظ امنیت کشور و مردم باشد.

جوکار افزود: چگونه کسی که سلبریتی است و در جامعه ما محبوب شده به خود اجازه می دهد که بدون تحقیق اظهار نظر  کند و برای جامعه این همه هزینه ایجاد می کند؟ جامعه دستگاه قضایی دارد و باید ورود پیدا کند و تنها به عاملین توجه نشود و با آمرین هم برخورد جدی شود.

 

  • بهزاد ارسالی در

    پلیس ایران ، بدرد جزایر وحشی هم نمیخوره

  • نوریان ارسالی در

    عامل اصلی این قضایا خود شما نمایندگان هستید ودولت که بلد نیستید مملکت داری کنید .یک نفر کشته شده ، جامعه حق دارند بدانند علت مرگ اون بنده خدا را ،شماها قانون گذاران ‌و مجریان قانون نتوانستید مدیریت کننید حالا مردم را مقصر میدانید ؟ مرگ هر انسانی در هر مکانی ممکنه اتفاق بیافتد چه تو زندان چه در میحط کار چه در محیط ورزشی چه در محیط خانواده اما روش برخورد با عاملان متفاوت هست با بک عذرخواهی قضیه براحتی جمع میشد

  • ناشناس ارسالی در

    خاک برسرترون رسانه حکومتی

ارسال نظر