|
کدخبر: 274866

تغییر در ترکیب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام

براساس حکم انتصاب رهبر معظم انقلاب برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره جدید، تغییراتی نسبت به دوره گذشته در ترکیب اعضا ایجاد شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در حکمی اعضای دوره‌ جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را منصوب کردند. نکته حائز اهمیت و قابل توجه در حکم معظم‌له برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگزینی تعدادی از اعضای آن است.

با نگاهی به انتصاب رهبر معظم انقلاب برای اعضای انتصاب شده در مجمع تشخیص به این نتیجه خواهیم رسید که در این دوره حجت‌الاسلام والمسلمین اراکی، عباسعلی کدخدایی، علی‌اکبر احمدیان، کمال خرازی و محمد مخبر به اعضای مجمع تشخیص مصلحت اضافه شده‌اند.

از طرف دیگر، نام تعدادی از اعضای قبلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در فهرست جدید احکام رهبر معظم انقلاب، از جمله آیات امامی‌کاشانی، جنتی، موحدی‌کرمانی و حجج اسلام حسن روحانی و علی‌‌اکبر ناطق نوری دیده نمی‌شود. 

براساس حکمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۳ مرداد سال ۹۶ برای اعضای قبلی مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر کردند، نام سیدمحمد میرمحمدی و سیدحسن فیروزآبادی و نیز آیات هاشمی‌شاهرودی، ابراهیم امینی‌نجف‌آبادی، محسن مجتهد شبستری به چشم می‌خورد که پیش از پایان دوره مسئولیت‌شان، دار فانی را وداع گفته‌اند.

محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای و حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دوره قبلی مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو حقیقی این مجمع بودند که در دوره جدید به عنوان رؤسای قوا و عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده‌اند.

البته حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز که در دوره قبلی مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان عضو حقیقی آن منصوب شده بود در دوره فعلی حضور ندارد.

منبع: فارس

ارسال نظر