|
کدخبر: 274129

امیرعبداللهیان: محدودیتی در توسعه روابط ایران و تونس وجود ندارد

وزیر امور خارجه با مطلوب ارزیابی کردن افق روابط میان ایران و تونس گفت: هیچ محدودیتی در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.

سمیر المنصر سفیر جمهوری تونس در تهران در پایان ماموریت خود در کشورمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار روابط خوب ایران و تونس و وجود دیدگاه‌ها و مواضع مشترک میان دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و افق روابط میان دو کشور را مطلوب ارزیابی و با اشاره به وجود ظرفیت‌های قوی همکاری میان دو طرف، تلاش برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات بین دو کشور را ضروری دانست.

وزیر امور خارجه با قدردانی از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا، تاکید کرد: هیچ محدودیتی در توسعه روابط  جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات جاری در تونس اظهار داشت: اطمینان خاطر داریم با حکمت و عقلانیت مسئولان تونس و با وحدت و همدلی ملت و دولت این کشور شاهد رشد و شکوفایی روزافزون تونس در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

امیرعبداللهیان: محدودیتی در توسعه روابط ایران و تونس وجود ندارد

سفیر تونس: از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نمی‌کنیم

سفیر جمهوری تونس در تهران نیز ضمن تشکر از میزبانی کشورمان، سالهای حضور خود در تهران و در میان مردم ایران را بسیار عالی خواند و با اشاره به عرصه‌های همکاری دوجانبه، بر لزوم استمرار و تلاش دو کشور جهت برگزاری موفق کمسیون مشترک تأکید کرد.

سمیر المنصر با ابراز خوشبینی نسبت به دورنمای روابط دو کشور و اشاره به روابط صمیمانه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و تونس تاکید کرد: ما همواره در کنار ملت و دولت ایران مانده و از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نخواهیم کرد.

 

ارسال نظر