|
کدخبر: 274069

تهدید های روسیه ادامه دارد/ مسکو به اهداف نظامی در اوکراین خواهد رسید؟

کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه به اهداف نظامی اش در اوکراین دست خواهد یافت.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که عملیات ویژه روسیه ادامه خواهد یافت تا زمانی که به هدف هایش نائل شود.

وی افزود: عملیات نظامی ادامه می یابد و تا رسیدن به اهدافی که در ابتدا تعیین شده بود، پیش خواهد رفت.

پسکوف افزود ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دائما در تماس با فرماندهان نظامی در اوکراین است و به طور معمول در جریان تحولات نظامی قرار می گیرد.

این اولین واکنش کرملین به دستاوردهای ادعایی کی یف است مبنی بر اینکه بیش از ۳ هزار کیلومتر مربع از قلمروی اوکراین را در کمتر از چند روز پس گرفته است.

پسکوف پاسخ به پرسشی درمورد دستور پوتین به بسیج همگانی در پاسخ به ضد حمله اوکراین را به وزارت دفاع روسیه ارجاع داد.

تاکنون پوتین به بسیج نیروهای ذخیره روسیه متوسل نشده است. شمار این نیروها تقریبا ۲ میلیون نفر در خدمت ارتش ظرف پنج سال گذشته بوده است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که روسیه هیچ چشم اندازی برای مذاکرات صلح با اوکراین یا زمینه ای برای چنین مذاکرات مشاهده نمی کند.

وی یادآور شد که هیچ بحثی در مورد غیرنظامی شدن نیروگاه هسته ای زاپوریژیا مطرح نیست. آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی بازدید از این نیروگاه، این توصیه مهم را ارائه داد.

خبرگزاری تاس نیز در گزارشی به نقل از پسکوف نوشت: پوتین گزارش های در مورد اوضاع جاری در جریان عملیات ویژه نظامی از جمله گروه بندی مجدد نیروهای روسیه را دریافت می کند.

وی افزود: البته که هرچیز که اتفاق می افتد، هر آنچه ارتش در جریان عملیات ویژه انجام می دهد، به فرمانده کل قوا گزارش می شود.

روز جمعه ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین از آزاد سازی بخش‌هایی از خارکیف خبر داد و یک مقام منصوب روسیه در منطقه خارکیف اوکراین نیز تائید کرد که نیروهای اوکراین با شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسیه در این منطقه، پیروزی چشمگیری بدست آورده‌اند.

شب گذشته نیز زلنسکی مدعی شد که نیروهای اوکراین در حمله گسترده، شهر راهبردی ایزیوم در شرق این کشور را از نیروهای روسیه بازپس گرفتند.

بخش هایی از منطقه خارکیف در شرق اوکراین اندک زمانی پس از حمله نیروهای روسیه در ۲۴ فوریه (پنج اسفند ۱۴۰۰)، به تصرف نیروهای این کشور درآمد. اما مقامات اوکراینی مدعی بودند که ارتش روسیه نتوانست خارکیف را که دومین شهر مهم این کشور به شمار می رود، به طور کامل  تصرف کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها