|
کدخبر: 272800

بادامچیان؛

منافع آمریکا ایجاب می‌کند با ایران به توافق برسد

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آمریکا می‌داند که با توجه به تحولات در معادلات جهانی، دیگر ادامه تحریم علیه ایران، به نفع آمریکا نیست و منافعش ایجاب می‌کند که با ایران به توافق برسد.

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگویی ضمن تبریک هفته دولت به دولت و ملت ایران، با بیان اینکه برجام در مراحل حساسی قرار دارد، تأکید کرد: ایران با اقتدار منافع و مصالح ملی خود را در سیاست مستقل نظام جمهوری اسلامی دارد و آمریکا باید با دست برداشتن از سلطه‌گری، تحریم‌ها و توطئه‌هایش، اعتماد ایران را با تضمین و عمل به تعهدات در برجام و نیز تعهدات جدید، جلب کند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آمریکا می‌داند که با توجه به تحولات در معادلات جهانی، دیگر ادامه تحریم و خصومت‌های تحریمی با ایران، به نفع آمریکا نیست و منافعش ایجاب می‌کند که با ایران به توافق برسد.

بادامچیان افزود: با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال تحریم ایران، باید آمریکایی‌ها را به عقلانیت تغییر سیاست رسانده باشد، اظهار داشت: در چنین شرایطی حزب مؤتلفه اسلامی از دولت آیت‌الله رئیسی، انتظار دارد با اقتدار کامل و اتکاء به نیروی عظیم ملت بزرگ و قهرمان ایران، مدیریت هوشمند و مدبرانه‌ای را به اجرا در آورد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه درباره مواضع صهیونیست‌ها گفت: بدیهی است رژیم صهیونیستی در بحران کنونی آمریکا تمایلی به سیاست منطبق با منافع آمریکا را ندارد و کارشکنی می‌کند.

بادامچیان افزود: اکنون رژیم صهیونیستی خود مانعی بزرگ و مزاحمی تلخ و بداخلاق برای منافع ملی آمریکا و اروپا شده است و هیأت حاکمه آمریکا منافع خود را فدای منافع رژیم اشغالگر قدس نمی‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا در دوران ترامپ از رژیم صهیونیستی ۴ میلیارد دلار باج گرفت؛ زیرا با ۳۰ تریلیارد دلار بدهی ورشکسته است و پرداخت هزینه نگهداری اسرائیل برای آمریکا صرفه ندارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره اروپایی‌ها نیز گفت: آنها در وضعیت پدید آمده پس از جنگ اوکراین سیاست تحریمی آمریکا را به ضرر منافع و مصالح ملی کشورهای اروپایی می‌دانند و اگر آمریکا این نیاز اروپا را ندیده بگیرد آن‌ها به طرف سیاست مستقل از آمریکا خواهند رفت.

رئیس موقت خانه احزاب همچنین با اشاره به برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب از احزاب شرکت‌کننده که با آرامش و رقابت سالم این مجمع را برگزار کردند و از اعتماد آنها به خودش، تشکر و سپاسگزاری کرد و گفت: خانه احزاب باشگاهی برای حدود ۱۰۰ حزب و تشکل رسمی کشور برای تبادل نظر و اندیشه ورزی، و ارائه راهبردها و راهکارها در پیشرفت کشور است و امیدواریم در دوره هفتم بتواند نقش ارزشمندی را در گام دوم در چارچوب تحزب ایجاد کند.

وی در ادامه یاد شهدای مؤتلفه اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای شهریور را گرامی داشت و از خدمات و زحمات دولت در سال اول مسئولیت تقدیر و تشکر کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان از حادثه سیل در پاکستان اظهار تأسف کرد و به ملت برادر و دوست همسایه و آسیب‌دیدگان تسلیت گفت و از دولت خواست در همدردی با برادران و خواهران پاکستانی توجه بیشتری در کمک‌ها داشته باشند.

 

ارسال نظر