|
کدخبر: 272087

اراده ایران و مالی برای دیپلماسی اقتصادی/ ارائه تسهیلات برای فعالیت بخش خصوصی

وزیر امور خارجه بر ضرورت گسترش تعاملات فعالین اقتصادی - تجاری دو کشور تاکید و آمادگی وزارت خارجه برای ارائه تسهیلات هرچه بیشتر تماس‌ها و همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور را اعلام کرد.

حسین امیرعبداللهیان در نشست مشترک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالی با فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور، اظهار کرد: خوشحالم که در جمع شما هستم. دولت‌ها تلاش می‌کنند زمینه را برای فعالیت و کار فعالان بخش خصوصی فراهم کنند.

امیرعبداللهیان: آمادگی ایران برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی جهت فعالیت در مالی 

وزیر امور خارجه افزود: لذا فکر می‌کنم سریع‌ترین و فوری‌ترین دستاوردی که می توانیم از این سفر داشته باشیم،فعال کردن بخش خصوصی است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: وزرای خارجه دو کشور تلاش و اهتمام ویژه ای برای کمک به بخش خصوصی دارند.

وی عنوان کرد: وزیر صنعت مالی محمود محمد هم در جمع ما هستند و تلاش دارند به شتاب بخشی به در بخش خصوصی در دو کشور کمک کنند.آمادگی داریم روابط با کشور مالی را در عالی‌ترین سطح قرار دهیم.

وی در این نشست بر ضرورت گسترش تعاملات فعالین اقتصادی - تجاری دو کشور تاکید نموده و از آمادگی وزارت خارجه کشورمان برای ارائه تسهیلات هرچه بیشتر بخش خصوصی جهت فعالیت در این کشور خبر داد.

اراده ایران و مالی برای دیپلماسی اقتصادی/ ارائه تسهیلات برای فعالیت بخش خصوصی

وزیر صنعت مالی: تلاش مالی برای استفاده از دانش ایران در بهینه‌سازی وضعیت اقتصادی کشور/دیپلماسی اقتصادی را ادامه می‌دهیم

وزیر صنعت مالی هم در این نشست مشترک گفت:‌ از دولت مالی می‌خواهم تعهد دولت جمهوری مالی برای اینکه فضا و جو را برای همکاری‌های بخش خصوصی با ایران افزایش دهد.اولویت وزارت خارجه مالی ، زمینه سازی فعالیت‌در بخش کشاورزی و مواد غذایی است.

وزیر صنعت مالی تصریح کرد: صنعتی کردن کشاورزی می‌تواند موجب افزایش فعالیت صنعتی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما بهترین چراگاهها را در کل منطقه جامعه غرب آفریقا داریم و اولین صادر کننده پنبه در کل دنیا هستیم.

وزیر صنعت مالی یادآور شد: وزارتخانه ما از طریق ساختارهایی که تعریف کرده است کاملا در اختیار شما خواهد بود تا مدیریت را تسهیل کند و امور و فعالیت‌های تجاری نیاز به شتاب بخشی دارد.

وزیر صنعت مالی اظهار کرد: از رییس اتاق بازرگانی ایران و مالی هم تشکر می‌کنم. ما می‌دانیم که شاهد حضور بخش‌های مختلف خصوصی از مالی هستیم و بخش‌های خصوصی ما ارتباط زیادی را با بخش‌های خصوصی ایران برقرار کردند.

اراده ایران و مالی برای دیپلماسی اقتصادی/ ارائه تسهیلات برای فعالیت بخش خصوصی

وی خاطرنشان کرد: وظیفه بنده فقط اشاره به یک یا دو نکته است. پیام من این است که ایران و مالی دو کشور دوست و برادر و به دنبال توسعه همکاری‌های مستحکم هستند و برای اینکه نشان بدهند تنها دیپلماسی سیاسی کافی نیست. ما به دنبال دیپلماسی اقتصادی هستیم.

وزیر صنعت مالی گفت: مالی حیات خلوت هیچ کشوری نیست و ما به دنبال مشارکت هستیم و به دنبال مشارکت‌های سیاسی و امنیتی هستیم و همچنین مشارکت اقتصادی و جدید در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: ایران کشوری است با تمدنی دیرینه با تمدن ما و ما در دورانی قدرت اقتصادی محسوب می‌شدیم و این روحیه مشارکت در ما به وجود دارد و به دستاوردهایی رسیدیم.

وزیر صنعت مالی تصریح کرد: امیدوارم در راستای صحبت من از دانش ایران در بهینه‌سازی وضعیت اقتصادی برخوردار شویم.

وی ادامه داد: می‌دانم راه ساده نیست و مشکلاتی وجود دارد اما موجب دلسردی نباید شود و ما خواستار گسترش روابط اقتصادی با ایران هستیم و امیدوارم مبادلات خوبی را شروع کنیم و از این فرصت استفاده کنیم.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها