|
کدخبر: 272021

اعتراضات ضد دولتی بالا گرفت

تارنمای استریت تایمز گزارش داد: کشاورزان آمریکایی در سالی که با تورم سرسام آور، نوسانات بالا و کمبود مواد غذایی مواجه است، با فشار بسیار زیادی روبرو هستند.

این رسانه افزود: اندازه برداشت محصول در آمریکا – به عنوان بزرگترین تولید کننده ذرت در جهان و دومین تولید کننده بزرگ دانه سویا - قیمت ها را برای ماه ها تعیین می کند.

 این امر با توجه به این که اروپا از موج گرما آسیب دیده است، کاشت محصول در آرژانتین احتمالاً به دلیل خشکسالی به تعویق افتاده است، و تا مشخص شدن اطلاعات بیشتری در مورد صادرات محصول از قطب تجاری دریای سیاه جنگ زده به خارج از این منطقه، اهمیت می یابد.

تاکنون، نامنظم بودن وضعیت آب و هوا در سراسر آمریکا، پیش‌بینی وضعیت برداشت محصولات را بسیار دشوارتر کرده است. انتظار می رود بازده محصول خوب باشد، اما نه به اندازه پیش بینی وزارت کشاورزی آمریکا. با توجه به ذخایر اندک، اندازه محصول واقعا مهم است.

وضعیت در جنوب شرقی داکوتای جنوبی نشان می دهد که کمبود باران کافی بر گیاهان ذرت و سویا فشار وارد کرده است و به محصول بالقوه ای که جهان برای جلوگیری از کمبود به آن تکیه می کند آسیب وارد کرده است.

محصول ذرت و  دانه های سویا تاکنون پایین تر از حد متوسط ​​بوده اند.

ظرفیت محصول ذرت ۱۱۸.۶ بوشل (واحد اندازه گیری خشک در آمریکا) در هر هکتار برآورد شد که بسیار کمتر از میانگین سه ساله ۱۶۱.۸ بوشل بوده است. تعداد غلاف دانه سویا به ۷۹۲.۵ رسید که کمتر از میانگین ۱۰۷۳ بود. برخی از مناطق محصول ذرت بی کیفیت بوده است.

مرغوبیت محصول ذرت در غرب ایالت اوهایو نیز در وضعیتی کمتر از حد متوسط ​​بود، در حالی که تعداد دانه های سویا بسیار بیشتر از میانگین سه سال گذشته بوده است. بارندگی زیاد باعث تاخیر در کاشت بذر در برخی نقاط شده است.

این گزارش افزود: دانه های سویا، به ویژه، در معرض خطر هستند زیرا محصولاتی که برای تولید طیف وسیعی از غذاها و همچنین سوخت زیستی سازگار با آب و هوا استفاده می شوند، هنوز در وضعیت بحرانی قرار دارند.

 «ژاکلین هالند»، تحلیلگر شرکت «آینده کشاورزی» در آمریکا، گفت: «با تأخیر در کاشت محصولات در بهار امسال، هنوز زمان برای این که مقداری از محصول دانه سویا تولید شود - یا در چند هفته آینده از بین برود وجود دارد.»

«بن باکنر» تحلیلگر غلات شرکت «اگریسورس» گفت به طور کلی، تولید ملی ذرت و سویا احتمالاً به اندازه پیش بینی آمریکا نخواهد بود.

 

ارسال نظر