|
کدخبر: 270725

این داعشی خطرناک دستگیر شد

یک تبعه انگلیسی هنگام بازگشت به خاک انگلیس از مبدا ترکیه، به اتهام عضویت در گروه «بیتلز» وابسته به گروه تروریستی داعش دستگیر شد.

بی‌بی‌سی و رسانه‌های دیگر انگلیس گزارش دادند که «اِین دیویس» ۳۸ ساله پس از فرود آمدن پروازش در فرودگاه لوتون (جنوب شرقی انگلیس) از مبدا ترکیه دستگیر شد. وی در ترکیه به اتهامات تروریستی در زندان به سر می‌برد.

این فرد مظنون به عضویت در یک گروه وابسته به داعش است که اعضای آن ده‌ها تبعه خارجی را در سوریه بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ به گروگان گرفته و به علت لهجه بریتانیایی‌شان از سوی اسرا به «بیتلز» معروف بودند.

پلیس متروپلیتن که تحقیقات ضد تروریستی در انگلیس انجام می‌دهد در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرد بر اساس چند بخش مختلف از قوانین ضد تروریسم انگلیس دستگیر و به یک ایستگاه پلیس جنوب لندن منتقل شد "جایی که در حال حاضر در بازداشت است. "

وزارت کشور انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که یک تبعه انگلیسی از ترکیه اخراج شده است.

چهار عضو «بیتلز» متهم به ربودن حداقل ۲۷ خبرنگار و امدادگر از ایالات متحده، انگلیس، اروپا، نیوزیلند، روسیه و ژاپن هستند. گفته می شود که همه آنها در قتل جیمز فولی و استیون سوتلوف روزنامه نگاران آمریکایی و همچنین کارکنان امدادی دست داشتند.

گفته می‌شود که چهار عضو گروه آنها را شکنجه کرده و از جمله با سر بریدن به قتل رساندند و داعش ویدئوهایی از این قتل‌ها را برای اهداف تبلیغاتی منتشر کرده است.

الکساندا کوتی ۳۷ ساله تبعه انگلیس یکی از اعضای فعال این باند به بیتل معروف بود که پس از استرداد از انگلیس به آمریکا به حبس ابد محکوم شد

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها