|
کدخبر: 267005

گزارش گسترش نیوز از سفر امیرعبداللهیان به سوریه؛

دیدار وزیر امور خارجه با بشار اسد

ملاقات حسین امیرعبداللهیان با بشار اسد رییس جمهور سوریه بعد از ظهر امروز، شنبه، آغاز شد.

سیاست دیدار وزیر امور خارجه با بشار اسد

امیرعبداللهیان پس از ورود به سوریه تاکید کرد: سفر اخیر آقای رئیس جمهور بشار اسد به ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور بود و ما وارد مرحله جدیدی در همه زمینه ها شده ایم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: ایران تجاوز صبح امروز صهیونیستی به جنوب طرطوس را محکوم می کند. رژیم صهیونیستی با تجاوزات خود سعی دارد دمشق را شهری ناامن نشان دهد تا در مسیر بازگشت آوارگان سوری مانع تراشی کند.

امیرعبداللهیان-بشاراسد

وزیر امور خارجه در بدو ورود به دمشق گفت: ما نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم و قویاً مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم. برای حل سوء تفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

وی افزود: تجاوز صهیونیست‌ها به تمامیت ارضی سوریه را محکوم می‌کنیم.اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

تلاش برای استقرار صلح و امنیت در منطقه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از عزیمت به دمشق در گفت‌وگویی اظهار کرد: در ادامه سفری که ۴ روز پیش به ترکیه داشتم ضروری است که با مقامات سوریه هم مشورت‌هایی را داشته باشیم.

بر اساس گزارش العالم، وزیر امور خارجه افزود: تحولاتی در منطقه در حال وقوع است که باید تلاش کنیم جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده‌ای را در منطقه ایفا کند و مانع وقوع بحران جدید در منطقه شویم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: بخشی از سفر من به سوریه با این هدف انجام می‌شود که بتوانیم در مسیر استقرار صلح و امنیت در منطقه میان سوریه و ترکیه بعنوان دو کشوری که جمهوری اسلامی ایران روابط مهمی با هر دو طرف دارد قدم برداریم.

وی بیان کرد: بخش دیگر سفر من هم پیگیری مناسبات دوجانبه و رایزنی با بشار اسد و وزیر امور خارجه و مقامات عالیرتبه سوریه درخصوص مسائل مختلفی که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد، است.

وزیر امور خارجه عازم سوریه شد

حسین امیرعبداللهیان صبح امروز شنبه، در راس هیأتی عازم سوریه شد.

به گفته کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، هدف از این سفر را بررسی مناسبات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مباحث منطقه ای و بین المللی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها