|
کدخبر: 260863

آخرین جزئیات درباره وخامت حال ملک سلمان

«مجتهد» فعال و افشاگر معروف عربستانی در حساب کاربری خود بر روی توییتر نوشت: منابع مطلع در محافل خاندان سلطنتی عربستان، از نگرانی و تشویش در حلقه اطرافیان بن سلمان خبر می دهند.

سیاست آخرین جزئیات درباره وخامت حال ملک سلمان

وی اضافه کرد: برخی علت این نگرانی را وخامت حال ملک سلمان می دانند و برخی دیگر دلیل آن را به تهدید امریکایی ها در پی دیدار رییس سازمان سیا با ولیعهد عربستان مرتبط می دانند. 

رسانه های خبری در روزهای اخیر اخباری از دیدار « محمد بن سلمان » با رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) و گفت وگوی وی با ولیعهد عربستان سعودی درباره بازار نفت و خرید تسلیحات چینی از سوی ریاض  خبردادند.

پایگاه خبری «عربی ۲۱» به نقل از پایگاه «اینترسپت» نوشت که «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در شهر جده عربستان دیدار و گفت و گو کرده است.  

پایگاه «اینترسپت» به نقل از سه منبع مطلع اضافه کرده که این دیدار زمانی برگزار شده است که مقامات بلند پایه آمریکا آخرین تلاش‌های خود را برای درخواست از عربستان سعودی جهت افزایش تولید نفت و منصرف کردن ریاض از خرید تسلیحات چینی انجام می‌دادند.  

بر پایه این گزارش، رئیس سیا در این دیدار همچنین بر لزوم آزادی بازداشت شدگان خاندان سلطنتی توسط مقامات سعودی تاکید کرد. 

با این وجود عربستان سعودی هفته گذشته تاکید کرد به برنامه تولید نفت خود پایبند است و هر گونه درخواست آمریکا برای افزایش تولید را رد کرد. 

از سوی دیگر  دیوان پادشاهی عربستان هفته گذشته اعلام کرد ، بنا به تصمیم پزشکان معالج ، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی مدتی را در بیمارستان بستری خواهد شد.

دیوان پادشاهی عربستان به مدت زمانی که ملک سلمان بنا به تصمیم پزشکان باید در بیمارستان بستری باشد، اشاره نکرد.

بر اساس این گزارش ، پزشکان بیمارستان تخصصی ملک فیصل جده بعد از ظهر امروز (یکشنبه) همچنین بر روی پادشاه سعودی آزمایش کولونوسکپی انجام دادند که نتیجه آن رضایت بخش بود.

دیوان پادشاهی سعودی افزود : این پزشکان توصیه کردند که ملک سلمان مدتی را در بیمارستان "استراحت" کند.

پیشتر دیوان پادشاهی عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز عصر دیروز برای انجام برخی معاینات پزشکی به بیمارستان رفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها