|
کدخبر: 260674

حمله خونین نژادپرستانه در نیویورک آمریکا

۱۰ نفر در یک تیراندازی در یک مرکز خرید در نیویورک آمریکا جان خود را از دست دادند و ۳ نفر نیز زخمی شدند.

پلیس آمریکا اعلام کرد شخصی نژادپرست در یک مرکز خرید در نیویورک به سمت دست‌کم ۹ نفر تیراندازی کرد که چند نفر در پی آن از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند؛ ۲ نفر در بیرون از این مرکز خرید جان خود را از دست دادند و حداقل یک نفر به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام امنیتی آمریکا دست‌کم ۸ نفر در تیراندازی مرکز خرید در شهر «بافِلو» واقع در ایالت نیویورک کشته شدند. پلیس ایالت نیویورک در حالی از ۹ مجروح در پی این حادثه خبر داد که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند شمار کشته شدگان تیراندازی به ۱۰ نفر افزایش یافت.

در حالی که اخبار ضد و نقیضی از وضعیت فرد تیرانداز منتشر شده، برخی منابع خبری می‌گویند او در محل حادثه کشته شده است. پلیس بافلو، اما گفته که مظنون بازداشت شده و یک تفنگ نیمه خودکار از او توقیف شده است.

خبرگزاری ریانووستی نیز نوشت که عامل این تیراندازی لباس استتار، کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله پوشیده بود و این حادثه را به صورت زنده از رسانه‌های اجتماعی پخش کرد. در یکی از این تصاویر زنی هنگام راه رفتن در خارج از فروشگاه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

پلیس اعلام کرده است که ۱۰ نفر در این حادثه کشته و ۳ نفر زخمی شدند که ۱۱ نفر از آن‌ها سیاه پوست بودند. پلیس انگیزه این فرد را نفرت نژادی اعلام کرده است.

او یک بیانیه آنلاین ۱۰۶ صفحه‌ای در اینترنت آپلود کرده که در آن از انگیزه خود مبنی بر «فرضیه توطئه» پرده برداشته است. این فرضیه نشان می‌دهد که نژاد‌های دیگر در حال تسخیر جایگاه سفیدپوستان هستند. این فرد همچنین گفته است که ۱۸ سال دارد و خود را «سفیدبرترپندار» و «یهودی‌ستیز» توصیف می‌کند.

یک مقام پلیس بافلو گفت: «مانند نگاه کردن یک فیلم ترسناک، با این تفاوت که همه چیز واقعی است! واقعا صحنه‌های آخرالزمانی است!»

کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با اطلاع پیدا کردن از جزئیات این حادثه ضمن محکوم کردن آن، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها