|
کدخبر: 258574

نظارت بی فایده بر اموال و سفرهای مسئولان

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان فایده‌ای ندارد و باید مسولان نظام اصل قضیه را که «اخلاق» است درست کنند.

سیاست نظارت بی فایده بر اموال و سفرهای مسئولان

سید محمود علیزاده طباطبایی درباره طرح نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به تصویب رسید و برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح می‌شود، گفت: ما اکنون مبنای قانونی برای نظارت داریم و نیاز به قانون جدید نداریم و اگر همان قانون هایی را که داریم اجرا کنیم کافی است.‌

این وکیل دادگستری تاکید کرد: مشکل ما، مشکل اخلاق است ومتاسفانه انسان‌ها را درست انتخاب نمی‌کنیم و زمانی که به یک انسان نادرست، مسولیت می‌دهیم، هر چقدر هم که ابزار کنترل بگذاریم به دلیل اینکه کنترل درونی ندارد، نظارت نمی‌شود.

این حقوقدان ادامه داد: چه کسی می‌خواهد این قانون (نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان) را اجرا کند؟ متاسفانه ابزاری در دست یک عده دیگر می‌شود که از آن سوءاستفاده کنند. نظارت فایده ندارد و باید مسئولان نظام اصل قضیه که اخلاق است را درست کنند زیرا اخلاق در جامعه سقوط کرده است.‌

علیزاده طباطبایی در پایان گفت: اگر نظارت درونی را درست کنیم و انسان‌ها را تربیت کنیم دیگر نیاز به قانون جدید و اعمال این گونه نظارت‌ها نداریم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها