|
کدخبر: 254951

رئیس جدید مجلس پاکستان انتخاب شد

با رای نمایندگان مجلس ملی پاکستان، «راجا پرویز اشرف» نخست وزیر پیشین این کشور از حزب مردم (به عنوان حزب متحد با دولت جدید) به عنوان رییس جدید پارلمان پاکستان انتخاب شد.

پرویز اشرف تنها کاندیدای ریاست پارلمان ملی از حزب مردم در نشست امروز (شنبه) مجلس ملی پاکستان توانست با رای نمایندگان به عنوان بیست و دومین رییس مجلس این کشور، سوگند یاد کند.

همچنین قرار است در انتخابات امروز در پنجاب به عنوان دومین استان بزرگ پاکستان سروزیر جدید آن از سوی پارلمان ایالتی انتخاب شود.

راجا-پرویز-اشرف

راجا پرویز اشرف عضو ارشد حزب مردم و وزیر اسبق وزارت علوم و فناوری تیرماه ۱۳۹۱ به سمت هفدهمین نخست وزیر پاکستان تعیین شد. وی در انتخابات سال ۲۰۱۸ به عنوان نماینده حزب مردم به پارلمان ملی راه یافت.

پس از رای عدم اعتماد نمایندگان جبهه مشترک اپوزیسیون پاکستان به عمران خان نخست وزیر وقت این کشور، اسد قیصر رئیس سابق مجلس که از حزب عمران خان بود از مقام خود استعفا کرد و امروز نیز قاسم خان سوی نائب رئیس مجلس از حزب عمران خان نیز استعفا کرد.

شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان قرار است اعضای کابینه دولت این کشور را به زودی اعلام کند.

پاکستان، نظام پارلمانی دارد و مردم این کشور برای انتخاب نمایندگان پارلمان‌های ایالتی و ملی این کشور، تابستان ۲۰۱۸ پای صندوق‌های رأی رفتند.

پارلمان‌های ایالتی نیز وظیفه تشکیل حکومت‌های ایالتی را به‌عهده دارند و می‌توانند سروزیر هر ایالت را مشخص کنند.

در نظام سیاسی پاکستان، رئیس جمهوری این کشور نیز با رأی تمامی اعضای پارلمان‌های ایالتی و ملی و سنای پاکستان انتخاب می‌شود.

انتخابات پاکستان هر پنج سال یک ‌بار برگزار می‌شود و این نخستین باری است که سه بار پیاپی، 'انتخابات' تکلیف دولت این کشور را مشخص می‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها