|
کدخبر: 253235

مدیران ناکارآمد هرچه‌سریع‌تر برکنار شوند

رئیس‌جمهوری گفت: مدیرانی که از گذشته سرکار هستند در صورتی که ناکارآمدند باید هرچه سریع‌تر برکنار شوند.

سیاست مدیران ناکارآمد هرچه‌سریع‌تر برکنار شوند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر در بازدید از مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر محمدشهر کرج که در راستای نوزدهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری صورت گرفت، اظهار کرد: توفیقی بود تا در مهمانی خدا حضور یابیم و امیدواریم که مردم ایران از نعمت بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: قرار است خداوند از بهترین چیزی که پیش او است یعنی مقام ربانی خود از روزه‌داران میزبانی کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: توجه به برکات این ماه باشد بر راه‌وار لیله‌القدر می‌تواندد ره صد ساله را طی کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان سالک الی الله می‌تواند از راه‌وار صیام ره یک عمر را یک شنبه طی کند.

رئیسی گفت: رفتار و سلوک مسئولان در بین مردم بسیار تأثیرگذاری است، به ویژه در جامعه قرآنی می‌تواند اقدامات مثبتی انجام داد.

وی کارهای بسیاری در این کشور انجام شده است، اظهار کرد: در این چهل سال توسط مسئولان مختلف گام‌های مختلفی برداشته شده است.

رئیس‌جمهوری بیان کرد: ما می‌توانیم نه تنها در شعار که در عمل هم باید تجلی یابد.

ایجاد امید راهبرد نظام است

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن ایجاد احساس یاس است، تصریح کرد: امروز تمام کسانی که امید در جامعه ایجاد می‌کنند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان و دولتمردان باید تلاش کنند اما این تلاش و حرکت باید جهادی باشد.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا در زمینه رشد علم اقدام شود که این امر مؤلفه قدرت است.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: باید اقتصادی را بسازیم تا در مقابل تلاطم‌های منطقه و جهان نلرزد یعنی همان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مؤلفه قدرت ایران اسلامی مردم متدین در صحنه هستند، نظام اداری کشور باید این باشد که خدمت‌گزاری مخلصانه انجام دهد و گره‌ها را باز کند.

رئیسی تصریح کرد: از همه مسئولانی استانی که در این جلسه حضور دارند خواهش می‌کنم بیان نکات خود را تنها به این جلسه اکنفا نکنید.

دولت تحول را در دستور کار خود قرار داده است

وی خاطرنشان کرد: دولت تحول را در دستور کار خود قرار داده است و به دنبال وضعیت مطلوب مورد نظر رهبری در بیانیه گام دوم است.

رئیس‌جمهوری گفت: باید تحول کشور را در راستای بیانیه گام دوم انجام دهیم.

وی اظهار کرد: به دنبال عدالت اجرای هستیم، اینجا صحبت از سخنرانی نیست مردم باید احساس کنند که عدالت اجرا می‌شود.

رئیسی بیان کرد: بنا داریم تا نظام اداری ما با عدالت باشد، جذب نیرو، ارتقای نیرو، خدمت‌گازری به مردم باید عادلانه باشد.

وی تصریح کرد: ممکن است در این راه مشکلاتی وجود دارد اما ما این کار را برای رضای خدا و نه خواص انجام می‌دهیم تا رضایت مردم را رقم بزنیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه عدالت باید در حوزه آموزش کشور باید اجرایی شود، خاطرنشان کرد: مرد از فساد، تبعیض و فقر ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه نسبت به مسائل مدیریتی در استان باید در تغییرات از نیروهای بومی استفاده کرد، گفت: نیروهای بومی کارآمد در انتخاب مدیر اولویت ندارد.

رئیسی اظهار کرد: مدیرانی که از گذشته سرکار هستند در صورتی که ناکارآمدند باید هرچه سریع‌تر برکنار شوند.

وی بیان کرد: جوان و جوان‌گرایی اولویت دولت است که این امر را در معرفی وزرا نشان دادیم البته نمایندگان مجلس نظر بر تجربه داشتند.

رئیسی جمهور تصریح کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد کردند و هیچگاه در این زمینه ضرر نکردیم، البته جوانان باید از تجربه دیگران استفاده کنیم.

زندان‌ها را از شهرهای البرز خارج کنید

وی با اشاره به معضل زندان‌های البرز گفت: در زمان تأسیس این زندان‌ها منازل مسکونی در اطراف این ابنیه نبود و البته طی این سال‌ها مجوز این کار نباید انجام نمی‌شد.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: خروج زندان‌ها از شهرها قانون است و باید از همین الان برای خروج زندان‌ها از شهرهای استان البرز اقدام کنند.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا این امر هم مشکلی ایجاد نکند و هم با استفاده از نظرات نخبگان به رونق اقتصادی کشور بپردازیم.

رئیسی تصریح کرد: بین تیم اقتصادی کشور ناهماهنگی وجود ندارد اگر در اطلاع‌رسانی نیز اختلافی وجود داشت به خاطر بیان زودتر موضوع بود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خودرو در بازدیدی که از ایران خودرو داشتم به چندین نکته از جمله شکستن انحصار در این حوزه تأکید کردم.

رئیس‌جمهوری گفت: امیدهای که از دولت برای دولت وجود دارد کاملاً شدنی است و سعی داریم وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه حضور و مشارکت مردم لازم و ضروری است، اظهار کرد بخش خصوصی و دولتی باید پای کار بیایند تا مشکلات را حل کنند.

البرز به دلیل همجواری با تهران دارای مزایای زیاد و مشکلاتی است

رئیس جمهور گفت: استان البرز به دلیل همسایگی با استان تهران دارای مزایا و مشکلات و معایبی است که این همجواری با مرکز و استان تهران مزایایی برای این استان همراه با مشکلاتی آورده است.

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» روز پنجشنبه در ابتدای ورود خود به موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور واقع در کرج با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۵ هزار شهید استان و خانواده جانبازان،ایثارگران و مدیران پرتلاش استان، افزود: آنچه که از ظرفیت ها در البرز داریم بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: در این استان زمینه های بسیاری برای رشد کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد ضمن اینکه شهرک های صنعتی و صنایعی نیز در استان فعال است و زمینه خوبی برای گردشگری در البرز نیز وجود دارد.

وی با اشاره به وجود جمعیت مهاجر بسیار بالا در استان البرز گفت: در البرز تمام اقوام با همه گویش ها در کنار هم قرار گرفته اند و به حق ایران کوچک نام گرفته است که این خود مزیت و زمینه ای برای رشد و پیشرفت البرز می تواند باشد.

رئیسی با بیان اینکه گام هایی برای ارتقای البرز برداشته شده که لازم ولی کافی نبوده ، افزود: مراکز تحقیقاتی و مراکزی داریم که می تواند در حوزه فناورانه بسیار موثر باشد و نیروی انسانی کارآمدی در استان وجود دارد که این ظرفیت در جاهای دیگر کمتر است ضمن اینکه نیروی انسانی کارآمد تحصیل کرده در البرز زیاد است که زمینه فکر زیادی دارد.

وی اظهار داشت: پیش از این نمایندگانی از ریاست جمهوری با استاندار و نمایندگان و مقام معظم رهبری نشست داشته اند و مشکلات احصاء شده و در نشست شورای اداری به بحث و مصوباتی خواهد داشت تا مشکلات استان به زودی مرتفع شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این رابطه مشکلات مردم و فرهیختگان ضروری و باید رسیدگی شود، گفت: برای من سفر در ماه مبارک رمضان مقداری سخت بود ولی چون تمام استان های کشور را می خواهم در گام اول بررسی کنم، این سفر ها تداوم خواهد داشت و اگر چه مسوولان و رسانه ها به زحمت می افتند ولی بر من ببخشید این زحمت را.

وی اظهار امیدواری کرد که این سفر با برکت باشد تا گره ای از مشکلات استان بگشاید.

در ابتدای حضور رئیس جمهور به استان البرز، حسین دمیرچلی فرزند شهید خسرو دمیرچلی به رئیس جمهور خوش آمد گفت و دسته گل اهدا کرد.

رئیسی وارد استان البرز شد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه در این سفر امید آفرین، ضمن دیدار با قشرهای مختلف مردم به بررسی نیازها و مشکلات مردم استان پرجمعیت البرز خواهند پرداخت.

 خبر سفر آیت الله رئیسی به استان با موجی از خوشحالی مردم استان البرز برای رسیدگی به مشکلات آنان همراه شده، گروه‌های مختلف مردم نیز در فضای مجازی مقدم رئیس‌جمهوری مردمی دولت سیزدهم را گرامی داشتند.

تعدادی از معاونان رئیس‌جمهوری و وزرا، معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری در این سفر آیت الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، بازدید از برخی مراکز تولیدی، صنعتی و عمرانی از برنامه‌های سفر رئیس‌جمهوری به استان البرز است.

تعدادی از معاونان رئیس‌جمهوری و وزرا به نمایندگی از آیت الله رئیسی به شهرستان‌های تابعه استان البرز سفر می‌کنند که وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بازدید‌های خود را از صبح امروز در این استان آغاز کرده است.

نمایندگان رئیس‌جمهوری با سفر به شهرستان‌ها به بررسی مشکلات مردم و نیازهای این مناطق خواهند پرداخت.

تکمیل ۲ بزرگراه شمالی و جنوبی استان البرز برای کاهش ترافیک، تکمیل خط ۲ قطار شهری کرج، اتخاذ راهکارهای علمی و عملی برای کاهش آلودگی هوای استان، صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب آنها توسط سودجویان، حمایت بیشتر از تولید‌کنندگان و صنایع استان، تسریع در بازسازی و مقاوم‌سازی ۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری، تامین آب آشامیدنی، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، توسعه مراکز آموزشی، ورزشی و فرهنگی و کمک به اشتغال جوانان از جمله مواردی است که مردم استان البرز از دولت سیزدهم تقاضای بررسی و اقدام مناسب را دارند.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خرداد ماه سال ۸۹ با هفت شهرستان تابعه از استان تهران منفک و به عنوان استان سی و یکم کشور شناخته شد.

 رئیس‌جمهوری در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم عصر امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه میهمان استان البرز است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها