|
کدخبر: 241153

نکات مهم اقتصادی رئیسی در سخنرانی امروز

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور گفت: در سیاست خارجی نگاه ما به همه کشورها متوازن است. امید ما به تمام مناطق کشور است و هرگز امید به وین و نیویورک نداریم.

سیاست نکات مهم اقتصادی رئیسی در سخنرانی امروز

ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران که همزمان با چهل و سومین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد ، با تبریک ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیدشدت یاد امام (ره) و شهدا  گفت: در جهت استقلال اقتصادی کار شده است، اما راه بسیار داریم تا استقلال اقتصادی بیشتری داشته باشیم. همه ظرفیت‌ها در کشور آماده است، اما برخی نگاه‌های غلط و دلهره‌هاو نسخه‌هایی که ارتباطی با جمهوری اسلامی نداشت، موجب عقب نگه داشته شدن است، اما ان‌شاءالله در جهت استقلال اقتصادی و عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

ظرفیت‌ کشور به سمت تولید می‌رود

وی تاکید کرد: ما در دولت در رفع مشکلات، توجه به ظرفیت‌های کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی و ملی، رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی گام‌هایی برداشته‌ایم و گام‌های بسیاری در پیش داریم. کرونا در گذشته مردم را بسیار رنج می داد. در ابتدای دولت روزی ۷۰۰ فوتی داشتیم ولی امروز شرایط متفاوت شده است و مردم هم رعایت کنند تا از سویه فعلی عبور کنیم. در ابتدای دولت نگران بابت کالاهای اساسی وجود داشت اما امروز هیچ نگرانی درباره کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد. ظرفیت‌های کشور به سمت تولید هدایت می‌شود.

اجازه نمی‌دهم بی‌عدالتی مردم را نگران کند

رئیسی تصریح کرد: کسانی دنبال سواستفاده هستند، اما به مردم عرض می کنم این دولت آمده است تا فساد و رشوه و روابط ناسالم نباشد. ما با همه قدرت در برابر رانت خواری و مفسدان خواهیم ایستاد و ریشه آنها را خواهیم کند. نظام عادلانه در تولید، توزیع و جذب و پرداخت به کارکنان خواهیم داشت. اجازه نمی‌دهم کوچکترین بی عدالتی مردم را نگران کند.

هرگز امید به وین و نیویورک نداریم

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه در سیاست خارجی نگاه متوازن داریم، گفت: نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است. باید نگاه متوازن به همه کشورها بویژه همسایگان داشته باشیم. اما امید ما به مردم شمال، جنوب، شرق و غرب کشور است و ما هرگز امید به وین و نیویورک نداریم.

برای حقوق و منافع ایران ایستادگی می‌کنیم

سعید خطیب‌زاده در توییتی نوشت: ۴۳ سال قبل، مبارزه دیرینه ملت ما برای حق تعیین سرنوشت، و یک ایران آزاد و مستقل پیروز شد. ملت ما از جان‌گذشتگی‌های فراوانی برای حفاظت از این ارزشها و اصول انجام داده است. عزم ما برای ایستادگی و تلاش برای حقوق و منافع ایران تزلزل ناپذیر است.

منبع: ايسنا
  • مجید ارسالی در

    هیچ کدام از وعده‌های انتخاباتی انجام نشد .رانت و فساد هم پابرجاست.با دنیا هم قهر هستیم.با این وضعیت تورم امیدی به فردا هم نیست.صد رحمت به دولت روحانی...فقر داره بیداد می‌کنه.درامد ریالی هزینه‌های دلاری اگر دموکراسی وجود داشت حتما بایستی برکن ار و مواخذه میشدید جناب ریسی.

  • یک ایرانی ارسالی در

    خدایا منو ببخش که به رئیسی بی کفایت وبیس واد رای دادم . خدا از مسئولین درجه یک نظ ام نگذرد که بدبختی ملت رو میبینن ودم نمی زنن و کاری نمیکنن فقط حواسشون به فلسطین وسوریه است .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها