|
کدخبر: 227905

وحشت امریکا از تهدیدهای اخیر پوتین

سفیر سابق آمریکا در روسیه گفت که "لفاظی‌ خصمانه رو به افزایش" ولادیمیر پوتین علیه اوکراین او را "می‌ترساند و لحنی کاملاً ناراحت‌کننده" دارد.

مایکل مک‌فال، سفیر پیشین آمریکا در روسیه در پیامی توییتری نوشت: اگر پوتین تلاش می‌کند ما را با کارهای دیوانه‌وار بترساند، خب درباره من موفق می‌شود.

او درباره سخنان روز سه‌شنبه رئیس‌جمهوری روسیه گفت، افزود: بیش از هر وقت دیگری به سخنان پوتین گوش می‌کنم. پنج سال با او دیدار داشته‌ام. این چیز متفاوتی بود. فهرست تهدیدات کاملا ساختگی پوتین حقیقتا قابل توجه و ترسناک است.

این اظهارات در واقع واکنشی به سخنرانی ولادیمیر پوتین است که ناتو و آمریکا را مقصر تنش‌های کنونی در اوکراین دانست و تهدید کرد که "گام‌های غیردوستانه را با تدابیر نظامی – فنی مناسب" پاسخ دهد. او گفت: آنچه آمریکا در اوکراین انجام می‌دهد، در ورودی کشور ماست... و آنها باید بدانند که ما جایی برای عقب‌نشینی بیشتر نداریم. آنها فکر می‌کنند ما بیکار می‌نشینیم و نگاه می‌کنیم؟

در همین حال وزیر دفاع روسیه هم گفت مزدوران آمریکا در شرق اوکراین حضور دارند و برای یک حمله با تسلیحات شیمیایی آماده می‌شوند. مک‌فال اما این‌ها را "کاملا نامعقول" توصیف کرد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر