|
کدخبر: 221275

سهم خواهی چین از مذاکرات برجامی اخیر

وزارت خارجه چین ضمن استقبال از شروع مجدد مذاکرات وین، تأکید کرد که ایالات متحده باید تمامی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران را رفع کند

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری خود ضمن استقبال از ازسرگیری مذاکرات «وین» برای احیای برجام تأکید کرد که ایالات متحده باید به طور کامل تمامی تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه علیه کشور‌های ثالث همچون ایران و چین را رفع کند.

بنا بر گزارش شبکه «سی سی تی وی»، وی در ابتدا ضمن استقبال از شروع مجدد مذاکرات وین گفت: «این نتیجه تلاش‌های مشترک تمامی طرف‌ها است و نشان‌دهنده از اراده مشترک تمامی طرف‌ها برای حفظ این توافق جامع است و مطابق با انتظارات عمومی جامعه بین‌المللی است».

ونبین در ادامه ضمن تأکید بر عزم پکن برای حفظ برجام گفت: «چین قاطعانه به حفظ این توافق جامع درباره موضوع هسته‌ای ایران متعهد است و اهمیت بسیار زیادی برای ازسرگیری مذاکرات درباره اجرای این توافق قائل است. چین برای مدتی از طرق مختلف ارتباطات و هماهنگی‌های فشرده‌ای با طرف‌های اصلی همچون روسیه، ایران، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در سطوح مختلف انجام داده است».

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها