|
کدخبر: 204177

نظر جدید مجلس درباره واردات خودرو

جدی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: خودروسازهای داخلی توان تأمین نیاز بازار و رقابت پذیری ندارند که موجب کاهش کیفیت و کمیت خودروهای داخلی شده است.

سیاست نظر جدید مجلس درباره واردات خودرو

مهدی دادفر در پاسخ به سؤال پیامکی یکی از مخاطبین درباره میزان اثرگذاری واردات خودرو بر کاهش قیمت خودروهای داخلی گفت: یقیناً واردات خودرو بر موضوع قیمت گذاری خودروهای داخلی اثر خواهد گذاشت اما اثر آن مستقیم و خیلی زیاد نیست چون بخش زیادی از تورم قیمت خودروهای داخلی محصول عدم واردات خودرو نیست.

وی افزود: حداقل دستاورد واردات خودرو این است که خودروهای داخلی افزایش قیمت بیشتری پیدا نمی کنند و در بازار رقابتی، خودروسازان مقداری به کاهش قیمت و افزایش کیفیت فکر کنند.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه در مجلس قبل، طرح واردات خودرو در اردیبهشت سال ۹۷ در کمیسیون تخصصی اعلام وصول شده بود، اظهار کرد: از آن روز تاکنون، حداقل ۲۰ بار این طرح به مرکز پژوهش ها رفته و بازگشته است. همچنین از مجلس به شورای نگهبان نیز پنج بار رفته و بازگشته است و سه بار جهت انجام اصلاحات به کمیسیون آمده است.

وی درباره نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با مصوبه مجلس برای واردات خودرو بیان کرد: مجمع در شهریور سال ۹۸ نظری را درباره ماده ۴ و ماده ۱۰ این طرح داده بود. موضوع ماده ۱۰ طرح قبلاً اصلاح شده است و ماده ۴ این طرح نیز که ابهامات اندکی دارد، اصلاح خواهد شد و به شورای نگهبان خواهد رفت.

علی جدی در ادامه با تصریح بر اینکه تمام تلاش مجلس، ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای خودرو در داخل کشور است، گفت: عرضه خودرو توسط دو خودروساز سایپا و ایران خودرو انجام می شود و متأسفانه این تعادل هیچ وقت انجام نمی شود و تولید به اندازه نیاز نیست و از نظر کیفی نیز خودروهای تولیدی جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی از نبود رقابت در تولید خودرو در داخل کشور انتقاد کرد و افزود: نبود رقابت سبب می شود منافع مصرف کننده دیده نشود و به همین جهت از مجلس قبل طرح واردات خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مجلس قصد ندارد واردات خودرو بدون حساب و کتاب انجام شود، عنوان کرد: واردات به میزانی که مورد نیاز کشور است و تولید داخلی کفاف نمی دهد انجام شود و برای این امر، هر شش ماه یک ماه بار این نیازسنجی توسط شورای رقابت صورت بگیرد.

وی افزود: اگر تولید داخلی، نیاز کشور را برطرف کند طبیعتاً نیازی هم به واردات نیست اما شاهد این واقعیت هستیم که تولید داخلی کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی پاسخگوی مصرف داخل نیست و سبب ایجاد تنش اساسی در بازار شده است. نتیجه این تنش ها غیر واقعی شدن قیمت ها و عدم توانایی مردم برای سوار شدن بر خودروهای مناسب است.

منبع: بازار
  • ناشناس ارسالی در

    لطف کنید این طرح رو از دستور کار خارج کن ید ،وقت مجلس رو هم بیهوده هدر ندید ،چون محاله. مافیای خودرو ساز داخلی از خودروها ی ساده پر درآمد به این سادگی دست بردارن د ،

  • ناشناس ارسالی در

    خلاصه مافیا اجازه نمیده که ملت آسوده باش ه

  • ناشناس ارسالی در

    به ازای اسقاط هر ماشین فرسوده یک خودرو وارد شود چرا مجلس روی این کار نمیکند حتما باید ماشینهای فرسوده اسقاط شوند واین بهترین فرصت هست متاسفانه دولت روحانی این اسقاط را مثل بقیه کارهایش به گند کشید امیدواریم این دولت ومجلس اصلاح کند ویه قانون اسقاط برگردد اسقاط خودرو فرسوده حتما ضروریست

  • عباس حسنی ارسالی در

    موافق نیستم شکستن انحصار موجب افت شدید ق یمت ها می شود اگر اتفاق بیفتد

  • محمد مصفا ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه، خدا لعنتتون کنه ، آزاد کنید واردات خودرو را ، زندگیمان را به گند زدید ، آرزوهامون را به گند زدید ، کاش من توی دوره دیگه ای به دنیا می امدم ، ای کاش ، یا توی یه کشور دیگه ای
    خجالت بکشید از جوانی که آرزوهای اولیه داره

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفم برای همه ی ایرانیان ...

  • ناشناس ارسالی در

    1-درهیچ کجای دنیا طرح مسخره قرعه کشی خود رو وجود نداردآنهم خودرو بی کیفیت2-کسی که 10سال پیش خودرو خریده هم اکنون باید برا ی تبدیل آن درطرح قرعه کشی شرکت کند3-قیمت خودرو 10سال پیش از زمان خرید آن10برابر شده درصورتی که باید قیمت ان اززمان خرید کمتر باشد4- طرح قرعه کشی هم باعث تحقیر م شتری وخریدار است وهم برای کشوروتولید کنن ده خودرو قیمت آن رامتناسب سازید وطبق درخ واست مشتری ومردم مانند قبل عمل کنید.

  • یوسف صحرایی ارسالی در

    مافیای خودرو انقدر در دولت و سورای نگهبا ن و ... رسوخ کرده که خدا هم جلودارش نیست

  • ناشناس ارسالی در

    اقای ریئس انجمن خودزوسازان چندسال شماهام یزگردپشت تلویزیون گذاشتیدبرای کیفیت خودر وچکار کردیدهرروزبدترازدیروزشماملت رافقط سوق دادیدبه خریدو فروش و دلالالی و عده ا ی باخریدخودروایرانی یاخودروان اتش می گرف ت ویادرتصادفات کشته میشدولی ولی کسی به ک یفیت خودرواهمیت نمیدادیاهرروزتوتعمیرگاه خودروسازان ماپول کرفتن رایادگرفتن نه کیف یت حالاگیربدهیدبه واردات

  • ایرانی ارسالی در

    اگر مشکل دلال بازی حل بشه و دست دلالان در همه زمینه ها کوتاه بشه مشکلات کشور به آسانی حل شده است

ارسال نظر