|
کدخبر: 199282

روسیه: طالبان دولت دارای مشروعیت حساب نمی شود

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که دولت موقت افغانستان که اسامه کابینه آن از سوی طالبان معرفی شده است، هنوز مشروعیت ندارد.

سیاست روسیه: طالبان دولت دارای مشروعیت حساب نمی شود

 نبنزیا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که به وضعیت افغانستان اختصاص داشت، گفت: فقط مردم افغانستان می توانند سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.  

به گفته وی، گروه طالبان هنوز دولت دارای مشروعیت و قانونی محسوب نمی شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از کشورهای غربی خواستار آزاد کردن حساب های بانکی کشور افغانستان شد تا این کشور بتواند از عهده حل مسائل انباشته شده براید. 

 نبنزیا با بیان اینکه افغانستان همچنان بزرگترین تولیدکننده خشخاش برای تولید تریاک در جهان است، اظهار کرد: ما بارها این مورد را اعلام کردیم اما هشدارهای ما چندان مورد توجه قرار نمی گرفت.

وی افزود: بدیهی است که تلاش های دولت های قبلی افغانستان در این مورد کافی نبوده است. سطح کشت خشخاش در افغانستان چندین برابر افزایش یافته است. 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: امیدواریم دولت جدید افغانستان ازعهده حل این مساله برآید و تهدید قاچاق مواد مخدر از این کشور را ازبین ببرد. 

 سفیر افغانستان در سازمان ملل بامداد جمعه از جامعه بین‌الملل خواست تا با اعمال تحریم‌ها علیه طالبان این گروه را به رسمیت نشناسد.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها