|
کدخبر: 197016

چراغ قرمز اتحادیه اروپا به پناهجویان افغان

وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست مشترک خود اعلام کردند که هیچ پناهجوی جدیدی را به حوزه یورو نپذیرفته و مردم باید در همان منطقه خود زندگی کنند.

سیاست چراغ قرمز اتحادیه اروپا به پناهجویان افغان

به گزارش آیریش تایمز، وزرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در جریان جلسه مشترک خود به توافق رسیدند که آن دسته از افغان‌هایی که طی سنوات گذشته با نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو در افغانستان همکاری داشته‌اند را به این اتحادیه پذیرفته و در میان این ۲۷ کشور توزیع کنند.

بر اساس این گزارش، علیرغم موافقت وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا با مورد مذکور، آنها طی بیانیه‌ای مشترک با راهی شدن سیل جدید مهاجران غیرقانونی به اروپا که از سال ۲۰۱۵ و با آغاز جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، به شدت مخالفت کرده و خواستار مقاومت حداکثری در برابر ورود پناهجویان جدید به حوزه یورو شدند.

در متن این بیانیه آمده است: بر اساس درس‌های آموخته از قبل، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن مصمم هستند که به طور مشترک برای جلوگیری از تکرار موج غیرقابل کنترل گسترده مهاجرت غیرقانونی که در گذشته با آن روبرو بوده‌اند، اقدام نمایند.

وزیر کشور اتریش نیز در جریان این نشست، با تاکید بر لزوم حمایت از کشورهای همسایه افغانستان در راستای پذیرفتن پناهجویان به کشورهای خود و جلوگیری از راهی شدن آنها به مرزهای اتحادیه اروپا گفت: آنچه اکنون از همه مهم‌تر است، ارسال این پیام صریح به منطقه است: همانجا بمانید؛ ما از منطقه برای کمک به مردم (افغانستان) حمایت می‌کنیم.

در همین حال، وزرای کشورهای جمهوری چک و دانمارک نیز از این سخنان همتای اتریشی خود استقبال کرده و اعلام کردند که پناهجویان نباید به اروپا آمده و باید در منطقه خود بمانند.

 

 

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر