|
کدخبر: 193458

افغان‌های پناهنده سر از اوگاندا درآورند

یوری موسونی، رئیس‌جمهوری اوگاندا با اسکان موفقت دو هزار پناهجوی افغان موافقت کرده است. این افراد به مدت سه ماه در اوگاندا سکونت خواهند داشت و سپس امریکا آنها را به جای دیگری خواهد فرستاد.

سیاست افغان‌های پناهنده سر از اوگاندا درآورند

دولت اوگاندا اعلام کرد با درخواست امریکا برای اسکان موقت دو هزار پناهجوی افغان که به دلیل سلطه طالبان از افغانستان فرار کرده‌اند، موافقت کرده است.

اوگاندا تجربه زیادی در پذیرش پناهجویان متواری از خشونت دارد و هم اکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سودان جنوبی در این کشور زندگی می‌کنند.

استر انیاکان داوینیا، مشاور وزیر مهاجران، آمادگی برای بلایای طبیعی و امداد گفت: امریکا این درخواست را مطرح کرد و یوری موسونی، رئیس‌جمهوری اوگاندا با اسکان موفقت دو هزار پناهجوی افغان موافقت کرده است.

وی افزود: این افراد به مدت سه ماه در اوگاندا سکونت خواهند داشت و سپس امریکا آنها را به جای دیگری خواهد فرستاد. هنوز مشخص نیست چه زمانی پناهجویان افغان وارد اوگاندا خواهند شد. دو کشور آلبانی و کوزوو نیز با درخواست امریکا برا پذیرش موفقت پناهجویان افغان موافقت کرده‌اند.

از سوی دیگر دولت بنگلادش روز سه شنبه از رد درخواست امریکا برای اسکان موقت افغان‌ها در این کشور خبر داد.

دیلی استار در این رابطه نوشت: بنگلادش درخواست امریکا برای پناه دادن موقت به برخی از مردم افغانستان را رد کرد و گفت بنگلادش با دادن سرپناه به بیش از یک میلیون مسلمان روهینجایی درحال‌حاضر در یک مشکل بزرگ قرار دارد.‌

ای کی عبدالکلام وزیر امور خارجه بنگلادش گفت: بله، امریکا از ما درخواست کرده است تا افغان‌ها را اسکان دهیم. اما ما این درخواست را رد کرده ایم، زیرا تعداد زیادی پناهجوی روهینجا را پذیرفته‌ایم و با مشکل بزرگی مواجه شده‌ایم.

  • محمدرضا ارسالی در

    بر پدرت و مادرت لعنت امریکا ی کثیف شیطان صفت ، این هم عاقبت ادمهایی که به امریکا و اروپای کثیف و بی ناموس چشم امید بستن .در حالی که استعمارگران فقط نسل کشی ،چپا ول وغارت ،عقب ماندگی ،استثمار را برای کش ورهای اسلامی خاور میانه را طلب میکنند و پافشاری شدید به ان دارند .

ارسال نظر